چیپست Tensor G2 گوگل از فرآیند 4 نانومتری سامسونگ و مودم 5G Exynos 5300 استفاده می کند.

Tensor G2

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو که هفته گذشته معرفی شدند، پردازنده این دو گوشی از فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ و مودم 5G اگزینوس 5300 استفاده می‌کنند. چیپ ست جدید جایگزین پردازنده Tensor سال گذشته که در سری پیکسل 6 استفاده شده بود، بهبودهایی در عملکرد پردازشی و گرافیکی به ارمغان می آورد. گوگل هفته گذشته اعلام کرد که نسل دوم چیپست تنسور بیشتر بر عملکرد هوش مصنوعی و قابلیت های امنیتی تمرکز دارد. برایان راکوفسکی، معاون گوگل، گفت که  تنسور G2 از قابلیت‌های پردازش صدای بهتری برخوردار است. درخواست‌های دستیار  گوگل سریع‌تر، ترجمه صوتی سریع‌تر و تایپ صوتی بهبود یافته را ارائه می‌دهد (۲٫۵ برابر سریع‌تر از استفاده از صفحه‌کلید گوگل). حتی می تواند به کاربران کمک کند تا شکلک ها را به راحتی در پیام های خود درج کنند، مانند ایموجی «گربه چشم قلب».

تراشه تنسور g2 گوگل

تنسور G2 از فرایند لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ استفاده می‌کند که نسبت به فرآیند نانومتری5 نانومتری سال گذشته ارتقا یافته است. این پردازنده دارای دو هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A78 با سرعت 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز. همچنین از نسل جدید پردازنده گرافیکی Mali-G710 با هفت هسته برای بهبود بازی و HDR استفاده می کند. نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل با تراشه امنیتی Titan M2 گوگل و EdgeTPU نسل دوم (برای پردازش هوش مصنوعی) یکپارچه شده است.

این دستگاه با رم LPDDR5 سازگار است و دارای 4 مگابایت حافظه کش L3 مشترک و 8 مگابایت کش کل سیستمی بهره می برد. این پردازنده به لطف یک پردازشگر ISP بهبودیافته، اکنون می تواند ویدیوهای 4K 60 فریم بر ثانیه را از همه دوربین ها ضبط کند. همچنین می‌تواند از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی با تاخیر شاتر صفر پشتیبانی کند. برخی از پیشرفت‌های دیگر عبارتند از توانایی رفع محو کردن عکس‌ها (حتی عکس‌های قدیمی‌تر)، ویدیوهای پرتره، و Super-Res Zoom (نسخه زوم تقریباً بدون افت کیفیت گوگل) برای تصاویر و ویدیوها اشاره کرد.

این چیپست همچنین از مودم 5G اگزینوس 5300 سامسونگ استفاده می کند که سامسونگ در رویداد فناوری 2022 خود در هفته گذشته از این مودم رونمایی کرد. در حال حاضر هیچ جزئیاتی در مورد این مودم جدید فاش نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که این مودم سریع‌تر و کارآمدتر تسنور نسل اول و همچنین در مصرف انرژی نیز بهینه تر باشد. نسل اول پردازنده تنسور در مصرف انرژی بهینه نبود و باتری دستگاه ها را به سرعت خالی میکرد. از دیگر ویژگی های اتصال تنسور G@ می توان به GPS دو فرکانسه، وای فای 6E، بلوتوث 5.2، NFC و USB Type-C 3.2 اشاره کرد.

منبع sammobile

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up