ویندوز ۱۰ ایکس بدون پشتیبانی از اپلیکیشن های Win32 معرفی می شود

مایکروسافت در ابتدا قصد داشت ویندوز ۱۰ ایکس (Microsoft Windows 10x) را برای کامپیوترهایی با ۲ صفحه نمایش توسعه دهد، اما در نهابت مسکلاتی که در مسیر توسعه این سیستم عامل به وجود آمد باعث شد غول نرم افزاری برنامه های خود را تغییر دهد. مایکروسافت اعلام کرد که سیستم عامل ویندوز ۱۰X برای دستگاه های ارزان قیمت مشابه لپ تاپ های تک صفحه ای و برای رقابت با دستگاه هایی که از سیستم عامل کروم OS استفاده می کنند راهی بازار خواهد شد.

یکی مشکلاتی که در مسیر توسعه ویندوز ۱۰ ایکس به وجود آمده بود این بود که قادر به اجرای درست اپلیکیشن های Win32 در داخل کانتینرها در سیستم عامل بود که مایکروسافت نتوانست به عملکرد منطقی ای دست یابد. وب سایت خبری WindowsLatest در گزارش خود اعلام کرده است که مایکروسافت در ماه دسامبر در حال آماده سازی مجموعه قابلیت های ویندوز ۱۰ ایکس است و این مجموعه از قابلیت ها قرار نیست اجرای اپلیکیشن های Win32 را در داخل کانتینرهای VAIL شامل شود.
در عوض، سیستم عامل ویندوز ۱۰ ایکس فقط برنامه های PWA و UWP را اجرا می کند و مایکروسافت قصد دارد نسخه های تحت وب اسکایپ، پاورپوینت، اکسل، ورد و غیره را به صورت پیش فرض در این سیستم عامل نصب کند. با این وجود کاربران سازمانی می توانند اپلیکیشن های Win32 را از طریق مجازی سازی دسکتاپ اجرا کنند.
در ادامه گزارش وب سایت WindowsLatest آمده است که مایکروسافت این سیستم عامل را در بهار ۲۰۲۱ راهی بازار کند. مایکروسافت در تلاش است از دسامبر ۲۰۲۰ تا بهار ۲۰۲۱ تمامی باگ های ویندوز ۱۰ ایکس را رفع کند و در نهایت قابلیت های جدیدی به این سیستم عامل اضافه کند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا مایکروسافت قرار است نسخه بتای عمومی سیستم عامل را منتشر کند یا خیر. 
مایکروسافت مدت ها پیش برخی از قابلیت های ویندوز ایکس را توسعه یافته که قرار بود برای ویندوز ۱۰ ایکس به کار روند را به نسخه ی معمولی ویندوز ۱۰ انتقال داده است که یکی از این قابلیت ها صفحه کلید مجازی می باشد. اما تغییر برنامه های مایکروسافت باعث عقب نشینی این شرکت برای توسعه این سیستم عامل برای کامپیوترهای دو صفحه نمایشی نمی شود. گفته می شود مایکروسافت ممکن است در سال ۲۰۲۲ نسخه دو صفحه نمایشگری نسخه Surface Duo ویندوز ۱۰ ایکس را منتشر کند.
منبع mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up