سامسونگ پردازنده های اسنپدراگون ۸۷۵ را تولید می کند

شرکت بزرگ کوالکام در حال آماده سازی خود برای رونمایی از جدیدترین پردازنده پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون ۸۷۵ در ماه سپتامبر انتهای سال میلادی می باشد. البته این شرکت نام جدید تراشه پرچمدار خود را اعلام نکرده است. بر اساس گزارشات منتشر شده از کره جنوبی، شرکت سامسونگ موفق به راضی کردن کوالکام برای تولید برخی از مدل های اسنپدراگون ۸۷۵ شده است. اما دلیل موقیت سامسونگ در این همکاری این است که این شرکت کره ای موفق به ارائه پیشنهاد بهتری به شرکت TSMC شده است تا برای تولید تراشه های مختلف اسنپدراگون ۸۷۵ هزینه کمتری را دریافت کند. شرکت کره ای سامسونگ، علاوه بر تولید گوشی های هوشمند، برخی از قطعات نیمه رسانای مورد نیاز خود را تولید می کند.

بخشی از قسمت شرکت سامسونگ که قطعات نیمه رسانا را تولید می کند و به بزرگترین تولید کننده نیمه هادی شناخته می شود، اما در این صنعت رقبای بزرگی نیز دارد.شرکت های مدیاتک و TSMC از بزرگترین رقبای شرکت کره ای سامسونگ محسوب می شوند و بخش بزرگی از تولید تراشه برای گجت ها را در اختیار خود دارند. شرکت سامسونگ نیز برای ادامه رقابت با این شرکت ها نیاز دارد تا با شرکت کوالکام همکاری خود را ادامه دهد. گزارش ها نشان می دهند که سامسونگ برای تولید سری مختلف تراشه های اسنپدراگون ۸۷۵ به میزان ۸۵۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد.

در اوایل ماه جاری میلادی در رویداد IFA 2020 شرکت کوالکام یک کنفرانس خبری را برگزار و اعلام کرد که محصولات مختلفی از تراشه نسل بعدی اسنپ دراگون را برای شرکت های بزرگی همچون شیائومی، اوپو به تولید می رساند. با این حال انتظار می رود که پرچمدار بعدی شرکت شیائومی سری Mi 11 از اولین محصولاتی باشد که به تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ مجهز خواهد شد که در اوایل ماه مارس رونمایی می شود.

منبع gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up