دولت ترامپ شیائومی و COMAC را به فهرست تحریم های خود اضافه کرد

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ترامپ در روز پنجشنبه ۹ شرکت چینی را به فهرست سیاه تحریم های خود اضافه کرده است. دولت ترامپ ادعا می کند این ۹ شرکت چینی که به فهرست تحریم های خود اضافه کرده است با ارتش چین در ارتباط می باشد. بر همین اساس،در لیست تحریم های جدید امریکا شرکت کوماک (Comac) که در صنعت هوا و فضا فعالیت می کند و شرکت بزرگ شیائومی که دومین غول گوشی سازی در چین می باشد به به چشم می خورد. این شرکت ها تحت تحریم جدید سرمایه گذاری ایالات متحده قرار خواهند گرفت که سرمایه گذاران آمریکایی را مجبور می کند که تا تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ (آبان سال ۱۴۰۰) سهام سرمایه گذاری شده خود را در شرکت های تحریم شده واگذار کنند.

سفارت چین در واشنگتن، شیائومی و کوماک به درخواست رویترز برای ارائه ی جزئیات در مورد تحریم های جدید ایالات متحده امریکا، پاسخی ارائه نکردند. بر اساس گزارش منتشر شده، لیست سیاه تحریم های ایالات متحده بخشی از پیشنهاد دولت ترامپ برای ادامه سیاست های سخت گیرانه خود برای تحریم های دولت چین در روزهای پایانی ریاست جمهوری خود می باشد.

تحریم های جدید شرکت های چینی، بر اساس قانونی است که در سال ۱۹۹۹ وضع شد که وزارت دفاع ایالات متحده را ملزم به تهیه فهرستی از شرکت هایی را تهیه کند که تحت مالکیت یا کنترل ارتش چین می باشند. پنتاگون، که این قانون را در سال جاری اجرایی کرد، تاکنون ۳۵ شرکت را به فهرست سیاه تحریم های خود اضافه کرده است که شرکت غول نفتی چین با نام CNOOC و شرکت SMIC که برترین تولید کننده تراشه در چین است را به این فهرست اضافه کرده است.

در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰، ترامپ با امضای یک دستور باعث شد قانونی که در سال ۱۹۹۹ یه ثبت رسیده است را اجرایی کند و شرکت های امریکایی دیگر اجازه سرمایه گذاری در شرکت های تحریم شده را نخواهند داشت.

منبع reuters

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up