جف بزوس ماه آینده با برادرش به فضا پرواز خواهندکرد

مدیر عامل آمازون در روز گذشته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که او به همراه برادرش (مارک بزوس) در تاریخ 29 ژوئیه (29 تیر) با موشک ساخت شده توسط شرکت فضایی بلو ارجین (Blue Orgin) به فضا پرتاب خواهند شد. این شرکت پیش از این در اردیبهشت ماه تاریخ دقیق این پرواز را اعلام کرد، اما نگفت که خود بزوس در آن شرکت خواهد کرد.

جف بزوس در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرده است می گوید که سفر به فضا برای او یک یک رویای قدیمی بوده است و این سفر به همراه برادرش لذت بخش خواهد بود. بزوس در این ویدئو میگوید: شما زمین را از فضا می بینید و شما را تغییر می دهد. این رابطه شما با این سیاره و بشر را دگرگون می کند. من می خواهم این پرواز را تجربه کنم زیرا این کاری است که من میخواستم در تمام طول زندگی ام انجام دهم. این یک ماجراجویی و یک معامله بزرگی برای من است.

برادران بزوس در پروازبا موشک با موشک قابل استفاده مجدد بلو ارجین نیوشپرد به لبه فضا پرواز خواهند کرد. در قسمت بالای این موشک، قسمت حمل مسافران قرار گرفته است که یک محفظه آب نباتی شکل است که دارای پنجره های بزرگی است که می تواند 6 نفر را در خود جای دهد. در این پرواز، موشک از روی زمین پرواز می کند و پس از رسیدن به خط کارمان یا محدوده 100 کیلومتری بالاتر از سطح دریا، کپسول از تقویت کننده جدا می شود و به افراد داخل آن اجازه می دهد تا انحنای زمین را مشاهده کنند. سپس تقویت کننده و کپسول به کمک چتر ها در صحرای غرب تگزاس فرود می آیند.

علاوه بر جف و مارک بزوس، یک صندلی در پرواز به داوطلب برنده ای که در مزایده آنلاین شرکت می کند تعلق خواهد داشت. این مزایده آنلاین در تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد) به پایان خواهد رسید و در حال حاضر بیشترین پیشنهاد بالای 2 میلیون و 800 هزار دلار بوده است. اما این مبلغ برای این پرواز بسیار بالا به نظر می رسد، اما تجربه رفتن به فضا را فراموش کنید، زیرا این برنده 10 دقیقه فرصت دارد در کنار ثروتمندترین فرد روی زمین حضور داشته باشد.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up