با افزایش فروش مک در چین، دولت چین سیستم عامل اختصاصی خود را توسعه می دهد

سیستم عامل چین

در چندین سال گذشته فروش کامپیوترهای مک در چین رو به رشد بوده است و مدل هایی که از پردازنده اختصاصی اپل استفاده می کنند در چین محبوبیت بیشتری دارند. اما دولت چین برنامه ای برای ایجاد یک سیستم عامل اختصاصی دارد تا وابستگی به اپل و مایکروسافت و فناوری ایالات متحده را کاهش دهد. رایانه های شخصی در کشور چین مانند دیگر کشورها تقریبا بین ویندوز و مک تقسیم شده اند. اپل در سال های اخیر به طور پیوسته سهم بازار خود را افزایش داده است و در حال حاضر حدود 15 درصد از بازار را در اختیار دارد، در حالی که ویندوز 85 درصد دیگر را در اختیار دارد و سیستم عامل های دیگر مانند لینوکس درصد بسیار کمی را به خود اختصاص داده اند.

دولت چین سال ها از این وابستگی به فناوری ایالات متحده ناراضی بوده است و دانشگاه ملی فناوری دفاع ارتش آزادی بخش خلق را موظف به توسعه یک سیستم عامل داخلی کرده است. اما چین در گذشته نیز تلاش زیادی برای توسعه یک سیستم عامل انجام داد که در نهایت در سال 2001 سیستم عامل اختصاصی خود را با نام Kylin منتشر کرد. اما سیستم عامل اختصاصی چین فقط برای کامپیوترهای نظامی و دولتی استاده می شود و هیچ نفوذی به استفاده گسترده در میان مردم عادی نداشته است.

یکی از رسانه های چینی به نام ساوت چاینا در گزارشی اعلام کرد که چین اکنون با ایجاد نسخه منبع باز سیستم عامل openKylin تلاش های هماهنگ تری برای تبدیل کردن سیستم عامل اختصاصی kylin به سیستم عامل اصلی کاربران انجام داده است. اولین نسخه سیستم عامل Kylin مبتنی بر FreeBSD بود، در حالی که نسخه های فعلی مبتنی بر لینوکس هستند.

چین در آخرین تلاش های خود برای از بین بردن اتکای این کشور به سیستم عامل های خارجی مانند مایکروسافت ویندوز و سیستم عامل مک اپل، یک پلتفرم متن باز را برای سرعت بخشیدن به توسعه یک سیستم عامل دسکتاپ خانگی ایجاد کرده است. Kylinsoft یکی از شرکت های تابع شرکت دولتی China Electronics Corp، هفته گذشته با بیش از 10 نهاد چینی دیگر از جمله مرکز تحقیقات توسعه امنیت اطلاعات صنعتی ملی پیوست تا برای راه اندازی یک جامعه کد منبع باز را توسعه دهند. این برنامه با نام openKylin به برنامه نویسان اجازه می دهد تا کدهای کامپیوتری مربوط به سیستم عامل Kylin را منتشر و به اشتراک بگذارند.

این تلاش در بحبوحه افزایش تنش بین ایالات متحده و چین انجام می شود. اما چین در تلاش است تا فناوری تولید نرم افزار را مانند تولید تراشه های کامپیوتری را در جین تقویت کند. اما در حالی که چین نگران وابستگی بیش از حد به ایالات متحده است، از طرفی ایالات متحده به شدت به چین به عنوان یک مرکز تولید وابسته است. در حالی که اپل تلاش های زیادی را برای تنوع بخشیدن به مراکز تولید خود انجام می دهد، اما سرعت آن همچنان کند است. از طرفی هم جنگ اوکراین بحران جدیدی را در تمامی کشورها ایجاد کرده است.

منبع 9to5mac

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up