اپلیکیشن PROSIT سلامت روان کاربران را ارزیابی می کند

گوشی های هوشمند امروزی ممکن است میزان سلامت روحی و روانی کاربران را ارزیابی کند. محققان دانشگاه Delhousie در کشور کانادا اپلیکیشن با نام PROSIT توسعه داده اند که می تواند شرایطی مانند اضظراب یا افسردگی را بر اساس نحوه استفاده شما از تلفن همراهتان تشخیص دهد. این اپلیکیشن شامل ویژگی هایی است که به راحتی ردیابی می شوند مانند ورزش، خواب، تعداد تماس ها، تاریخچه ارسال پیامک و سلیقه موسیقی بررسی می شوند. همچنین برخی موارد دیگر نیز در ارزیابی این اپلیکیشن تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال، سرعت تایپ کردن یا فشار وارد شده به صفحه نمایش، ممکن است نشان دهنده تغییر وضعیت عاطفی و احساسی شما را نشان دهد.

همچنین، از کاربران خواسته می شود یک کلیپ صوتی ۹۰ثانیه ای با شرح هیجان انگیز ترین بخش هفته ای که سپری کرده اند را ضبط کنند و از در در پایان در یک نظر سنجی پنج گزینه ای اطلاعات سلامت خود را در هفته ای که سپری کرده اند ارائه می دهند. در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر در حال آزمایش اپلیکیشن PROSIT  می باشند که تقریبا نیمی از آن ها بیماران روحی روانی می باشند.

دانشمندان به خوبی از نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در ردیابی بسیاری از کارهای کاربران که به صورت آنلاین انجام می دهند آگاه هستند. محققان و توسعه دهندگان این اپلیکیشن، قبل از ارائه و اجرای اپلیکیشن، تمامی مجوز های لازم را از کاربران دریافت می کنند. محققان ادعا می کنند اطلاعات کاربران را در مکانی امن نگه داری میکنند.

اپلیکیشن هایی مانند PROSIT می توانند در ارزیابی مشکلات سلامت و روان کاربران بسیار مفید باشد. در حالی که PROSIT  تصویر کاملی از سلاما ذهنی یک فرد را ارائه نمی دهد، می تواند به روانشناسان کمک کند تا روند بهبودی بیمارن خود را بهتر درک کنند. به هر حال، استفاده از چنین اپلیکیشن هایی ممکن است در ردیابی و تشخیص دقیق بیماری سلامت و روان افرادکمک کنند. کاربران برای استفاده از امکانات این اپلیکیشن باید مجوزهایی لازم را تایید کنند.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up