گیک بنچ 5

شرکت PrimateLabs، مالک پلتفرم معروف گیک بنچ (Geekbench) در روزهای گذشته جدیدترین نسخه از پلتفرم خود را معرفی کرد.گیک بنچ ۵ در حاضر برای ویندوز، لینوکس، مک OS و iOS در دسترس می باشد و تا آخر هفته نیز برای اندروید نیز منتشر خواهد شد. این شرکت اعلام کرده است که در جدیدترین نسخه گیک بنچ، محاسبات مربوط به پدازنده CPU و گرافیک به گونه ای کار می کند که دستگاه ها را با چالش بسیار خوبی در اجرای جدیدترین اپلیکیشن ها مدل سازی می کند.همچنین در آخرین نسخه گیک بنچ در سیستم عامل macOS از حالت تیره نیز پشتیبانی می کند و تا اواخر سال میلادی برای iOS نسخه ۱۳ نیز عرضه خواهد شد.

در نسخه ی جدید گیک بنچ ۵ از پردازنده ها و سیستم عامل های ۳۲ بیتی پشتیبانی نمی شود. با حذف این فرایند، امکان آزمون های بهتر با استفاده از مجموعه داده های بزرگتر و مدت زمان طولانی تر را فراهم می کند. با نگاهی به پیشرفت های نسخه جدید گیک بنچ ۵ ، نوع جدید بررسی در نقش حافظه و تاثیر عملکرد آن بر روی پردازنده را را نشان می دهد. همچنین حالت های جدیدی بنچمارک های چند تردی وجود دارد که به گیک بنچ ۵ این امکان را می دهد تا عملکرد اپلیکیشن ها  در آزمون ها را بهتر ثبت کند.

همچنین تغییرات این پلتفرم در محاسبات پردازنده گرافیکی نیز جالب توجه است. نسخه جدید پلتفرم گیک بنچ ۵ از از Vulkan ، CUDA ، Metal و OpenCL نیز پشتیبانی می کند. این پلتفرم آزمون های جدیدی را اجرا می کند که الگوریتم های الگوریتم های پردازنده های گرافیکی را مدل سازی می کند. بنابر این، اگر گوشی های هوشمند با استفاده از نرم افزارها قدرت پردازنده های گرافیکی را افزایش دهند، پلتفرم گیک بنچ ۵ آن را شناسایی می کند. داشتن یک فرایند محاسباتی کاملا جدید به این معنی است که امتیازهای گیک بنچ نسخه ۵ را با نسخه ی ۴ نمی توان مقایسه کرد.

منبع gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up