گوگل کروم برای ویندوز ARM بهینه سازی می شود

گوگل کروم

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر در میان کاربران می باشد و در حال حاضر این مرورگر برای سیستم عامل ویندوز نیز در دسترس می باشد .  بر اساس گزارش جدیدی که منتشر شده است ، به نظر توسعه دهندگان شرکت مایکروسافت و گوگل در حال همکاری برای پشتیبانی از نسخه مرورگر کروم برای اجرا در ویندوز با پردازنده های ARM  هستند . در هفته های گذشته نیز شرکت کوالکام آمادگی خود را برای بهینه سازی کروم برای پردازنده های ARM را اعلام کرد .

Chrom محبوب ترین مرورگر در میان تمام مرورگرها و همچنین از محبوب ترین و پر استفاده ترین برنامه ها در ویندوز ۱۰ می باشد . با این حال ارائه نسخه  مبتنی بر پردازنده های می تواند نظر بسیاری از کاربرانی که قصد خرید رایانه های شخصی مبتنی بر پردازنده های ای آر ام را دارند جلب کند . با این حال شرکت مایکروسافت فایل نصبی گوگل کروم را به دلیل نقض قوانین از فروشگاه نرم افزار خود حذف کرد  . اقدام مایکروسافت در جهت سیاست های این شرکت به دلیل عدم استفاده از موتور رندرینگ اختصاصی مایکروسافت برای ویندوز می باشد .  مایکروسافت مشابه این اقدام را در ویندوز ۸ نیز انجام داده بود .

اما وقت آن رسیده است که مایکروسافت قوانین خود را کمی نادیده بگیرد . همکاری غول نرم افزاری با کمپانی گوگل می تواند منجر به بهبود عملکرد برنامه های مبتنی بر Electron مانند Slack و ویژوال استدیو کد کمک کند که بخش هایی از آن به وسیله ی Chromium توسعه داده شده اند .

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up