گوگل و مایکروسافت طی پنج سال آینده 30 میلیارد دلار در امنیت سایبری سرمایه گذاری می کنند

پس از دیدار روز گذشته جو بایدن با گوگل و مایکروسافت ، این دو غول فناوری قول دادند در مجموع 30میلیارد دلار در پیشرفت های امنیت سایبری طی پنج سال آینده سرمایه گذاری کنند. گوگل 10 میلیارد دلار و مایکروسافت 20 میلیارد دلار متعهد شدند که برای امنیت سایبری کشور امریکا سرمایه  گذاری کنند. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در توییتر خود اعام کرد که 150 میلیون دلار از این پول را برای توسعه شبکه آموزشی مایکروسافت و کمک به سازمان های دولتی ایالات متحده برای ارتقای سیستم های امنیتی دیجیتالی خود استفاده خواهد کرد. کاخ سفید این سرمایه گذاری را اینگونه توصیف کرد: مایکروسافت فورا 150 میلیون دلار را در بخش خدمات فنی برای کمک به دولت های فدرال، ایالتی و محلی با ارتقا حفاظت امنیتی در اختیار قرار می دهد و مشارک با کالج های محلی و غیر انتفاعی را برای آموزش امنیت سایبری را گسترش می دهد.

در همین حال گوگل نیز بر گسترش مدل امنیتی (Zero Trust)، تامین امنیت زنجیره تامین نرم افزار و ایجاد امنیت منبع باز و ارائه فرصت های آموزشی بیشتر به آمریکایی ها تمرکز خواهد کرد. به طور خاص، گوگل اعلام کرد که در طی سه سال آینده به 100 هزار امریکایی کمک می کند تا گواهینامه شغلی گوگل را در زمینه های امنیت سایبری دریافت کنند.

روز گذشته، بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با شرکت های فناوری و رهبران امنیت سایبری دیدار کرد تا درباره تهدیدهایی مانند حمله اخیر به نرم افزار شرکت سولارویندز(SolarWinds) و چگونگی دفاع بهتر ایالات متحده از سیستم های دیجیتالی خود بحث کنند. علاوه بر نفوز مالی گوگل و مایکروسافت، اپل پروتوکل های جدید و گسترده زنجیره تامین را به نام امنیت بیشتر ایجاد می کند و آمازون آموزشهای داخلی سایبری خود را بدون هیچ هزینه ای به عموم ارائه می دهد. سازمان های دیگر از جمله IBM ، Girls Who Code و Code.org ، برنامه هایی را برای گسترش دفاع از امنیت سایبری در دولت ، جامعه و صنعت تهیه کردند.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up