گوگل نسخه اندروید مرورگر کروم را به ویژگی ردیابی قیمت مجهز می کند

گوگل در جدیدترین نسخه مرورگر کروم در سیستم عامل اندروید، ویژگی جدید ردیابی قیمت را اضافه کرد است که تا در مواردی که محصولات موردنظرتان افت قیمت داشت، به شما اطلاع رسانی می کند. بر اساس گزارش SmartDroid، این قابلیت جدید در نسخه کروم 90 در دسترس کاربران می باشد، به نظر می رسد این قابلیت به صورت عمومی برای تمامی کاربران قابل اجرا باشد. علاقه مندان می توانند با فعال کردن این قابلیت، گوگل کروم برای یافتن هر نوع افت قیمتی در تب های باز شما ردیابی می کند و در صورتی که محصولی افت قیمت داشت، به صورت نوتیفیکیشن به شما اطلاع رسانی می کند.

قابلیت جدید ردیابی قیمت می تواند برای بسیاری از کاربران سیستم عامل اندروید مناسب باشد. مرورگر نسخه اندروید کروم با افزونه هایی مانند Keepa که کارکرد یکسانی با کلاینت دسک تاپ کروم دارند سازگار نمی باشد. اما برای باخبر شدن کاهش قیمت ها باید کاربران تب های خود را باز نگه دارند که بسیاری کاربران با این کار مخالف هستند.امیدواریم که گوگل قبل از اینکه این ویژگی را به صروت همگانی و گسترده منتشر می کند، راهکار دقیق و بهتری برای این قابلیت پیدا کند.

اگر نسخه کروم شما با این ویژگی به روزرسانی شده است، می توانید آن را از طریق منوی تنظیمات که در سه نقطه در سمت راست بالای صفحه نمایش و سپس صفحه انتخاب تب ها و ضربه زدن روی گزینه Track Prices (پیگیری قیمت ها) این قابلیت را فعال کنید. اما اگر احساس کردید این قابلیت برای شما فعال نشده است می توانید از طریق آدرس “chrome://flags/#enable-tab-grid-layout”  این قابلیت را به صورت دستی گزینه Enable Price Notifications را فعال کنید. پس از فعال سازی این گزینه، مرورگر را باید ببندید و دوباره باز کنید، اما فعال سازی این قابلیت برای همه مفید نیست، زیرا در بسیاری از گوشی ها این قابلیت با استفاده از این روش فعال نشد.

اخبار مربوط به ویژگی ردیابی قیمت کروم تنها چند ماه پس اینکه  مرورگر مایکروسافت اج به ابزار مقایسه قیمت مجهز شده بود منتشر شده است. این ابزار که قیمت ها را مقایسه می کند اکنون به کدهای تبلیغاتی نیز مجهز شده است. همچنین مرورگر فایر فاکس در سال 2019 قابلیت ردیابی قیمت را به نام Price Wise را آزمایش کرد. اما این قابلیت هیچوقت به صورت رسمی منتشر نشد.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up