گوگل سیستم عامل Android Things را تعطیل می کند

اندروید تینگز (Android Things) سیستم عاملی برای مدیریت خانه هوشمند است که مورد استقبال قرار نگرفته و مانند بسیاری از سرویس‌های گوگل تعطیل خواهد شد.پروژه خانه‌ی هوشمند گوگل در سال ۲۰۱۵ با نام «بریلو» شروع به کار کرد و قرار بود به سیستم عاملی برای اینترنت اشیاء تبدیل شود. گوگل در سال ۲۰۱۶ نام این سرویس را به «اندروید تینگز» تغییر داد. این سیستم‌عامل قرار بود روی دستگاه‌هایی مانند بلندگو، دوربین‌ امنیتی و حتی روتر قرار بگیرد  و چون براساس اندروید ساخته شده بود، توسعه‌ی آن آسان بود.

گوگل قصد دارد سیستم عامل ( Android Things) را که برای مدیریت خانه هوشمند معرفی کرد را برای همیشه تعطیل کند. پروژه ی خانه هوشمند که در سال ۲۰۱۵ با نام بریلو (Brillo) معرفی شد. هدف گوگل از معرفی این پروژه از این بود که به سیستم عاملی برای اینترنت اشیاء تبدیل شود.

پس از گدشت یک سال در سال ۲۰۱۶ گوگل نام بریلو را به نام اندروید تینگز(Android Things) تغییر داد. گوگل در ابتدا قصد داشت این سیستم عامل را بر روی محصولاتی مانند بلندگو، دوربین های امنیتی و روترها قرار دهد. با توجه به اینکه این سیستم عامل مبتنی بر اندروید توسعه داده شده بود، این سیستم عامل برای توسعه دهندگان آشنا بود و کار با آن آسان بود.

اما روند پیاده سازی این پروژه به خوبی پیش نرفت و در سال ۲۰۱۸ فقط برخی از بلندگوهای هوشمند و نمایشگرهای هوشمند راهی بازار شدند. به نظر می رسد هیچ شرکتی علاقه ای به استفاده از این سیستم عامل در محصولات خود ندارد.

گوگل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که سیستم عامل اندروید تینگز ففط برای بلندگوهای هوشمند و نمایشگرهای هوشمند استفاده خواهد شد. تقریبا دو سال بعد، سیستم عامل اندروید تینگز در حال تعطیل شدن است. توسعه دهندگان می توانند بک آپ های خود را از اندروید تینگز کنسول تهیه کنند، اما از تاریخ ۵ژوئیه ۲۰۲۱ دسترسی به این کنسول به اتمام می رسد و تمام پروژه ها برای همیشه حذف خواهند شد.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up