گوگل روی شرکت استارتاپی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ABEJA سرمایه گذاری می کند

گوگل

گوگل در کشور ژاپن سرمایه گذاری های کمی داشته است ، در حال حاضر این غول جستجوی اینترنتی اخیرا بر روی یک استارتاپ ژاپنی به نام ABEJA که در زمینه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سرمایه گذاری کرده است .
مقدار معامله این سرمایه گذاری فعلا تا مشخص است ، اما با کمی بررسی می توان پیش بینی کرد که رقم این معامله کمتر از ۱۰ میلیون دلار است . به همین دلیل که ، استارتاپ ۶ ساله ABEJA اخیرا اعلام کرده است که ۶ میلیارد ین ژاپن که معادل ۵۳ میلیون دلار را از سرمایه گذاران جذب کرده است .بر اساس گزارش crunchbase ، این استارتاپ ژاپنی در گذشته سرمایه گذاری  ۴۵ میلیون دلاری را جذب کرده است  ، که حدود ۸ میلیون دلار از آن را فاش نکرده است .هرچند که احتمال دارد این مبلغ رقم سرمایه گذاری گوگل باشد و یا از دیگر سرمایه گذاران ناشناخته ی این استارتاپ ژاپنی در سال ۲۰۱۴ باشد .

اما اگر ارقام این معامله را کنار بگذاریم ، نه تنها این معامله توجه زیادی را به خود جلب کرده است ، بلکه نشان دهنده آن است که گوگل پی از سال ها در ژاپن سرمایه گذاری کرده است که دلیل آن ماهیت استراتژیکی آن می باشد .
استارتاپ ژاپنی ABEJA در بیانیه ای اعلام کرد که در آینده  با کمپانی گوگل در زمینه های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) و همچنین در بخش های مختلف مثل خرده فروشی ، تولید و رانندگی خود ران با استفاده از راه حل های هوش مصنوعی و همراه با رشد بیشتر در زمینه هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری خواهند کرد .

این استارتاپ ژاپنی با ارائه ی هسته اصلی و راه اندازی یک پلت فرم که به عنوان یک سرویس است ، این پلتفرم با استفاده از یادگیری ماشین برای کمک به بیش از ۱۵۰ شرکت در جهت تجزیه و تحلیل کسب و کار و ارائه ی چشم اندازی از داده هایشان کمک خواهد کرد . بر اساس گفته های ABEJA ، یک محصول کاملا تخصصی برای فروشگاه ها و خرده فروشی است که با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان و سایر خرده فروشی ها ، خدماتی را ارائه می دهد که در حال حاضر توسط ۱۰۰ مشتری از شرکت های بزرگ استفاده می شود .

Shinichi Abe مدیر عامل خدمات ابری گوگل در ژاپن ، در یک بیانیه ای گفت : ABEJA دارای قابلیت های فنی و دقیق یادگیری ماشین است و در صنعت مورد استفاده قرار گرفته است . این سرمایه گذاری راه را برای همکاری با ABEJA  در راه حل های نو آورانه در بخش خرده فروشی و تولید و دیگر زمینه ها آسان تر می کند .

کمپانی گوگل در یکسال اخیر تاکید زیادی روی هوش مصنوعی و همچنین یادگیری ماشین در کشور چین داشته است و در طول این یک سال یک آزمایشگاه تخصصی را در پکن راه اندازی کرد .اما اکثریت تحقیقات و تمرکز آن از سوی ایالات متحده و همچنین اروپا قرار دارد . گوگل برای شروع در هند و سنگاپور استارتاپ هایی در زمینه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را خریداری کرده است ، اما این معاملات با هدف افزایش تیم های داخلی خود ، که سفارشی کردن و ایجاد خدمات برای کسانی که بازارهای محلی و در حال رشد دارند.

منبع softspeed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up