گوگل در حال آماده شدن برای اخراج 10000 نفر از کارکنان خود است

اخراج کارکنان گوگل آلفابت

بر اساس گزارشی که از برخی از منابع منشر شده است، شرکت آلفابت، مالک گوگل در حال آماده شدن برای اخراج حدود 10000 کارمند “ضعیف” خود است. هفته گذشته گزارشی منتشر شد که سیستم مدیریت عملکرد جدید این شرکت می تواند به مدیران کمک کند هزاران نفر از کارکنان خود را که عملکرد ضعیفی دارند از اوایل سال آینده اخراج کنند. بر اساس گزارش وب سایت اندیپندنت  از مدیران خواسته شده است که شش درصد از نیروی کار آلفابت را که معادل حدود 10000 کارمند است به عنوان کارمند ضعیف طبقه‌بندی کنند.

این سیستم همچنین ممکن است طرح های مشوقی و پاداش را که به کارمندان داده می شود را کاهش دهد. این شرکت در سال جاری با چالش‌های متعددی از تأثیرات همه‌گیری گرفته تا تورم افسارگسیخته مواجه بوده است.

آلفابت کاهش 27 درصدی سود را در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته در گزارش مالی خود منتشر کرد  که نشان میداد درآمد این شرکت ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است.

ساندار پیچای، رئیس گوگل در ماه جولای اعلام کرد: واضح است که ما در یک مسیر دشوار و چالش برانگیز قرار داریم. او طی ماه های گذشته از کارکنان خواسته است تا بهره وری را بهبود بخشند. در اوایل سال جاری، او تلاشی به نام بهار سادگی «Simplicity Sprint» را به عنوان پاسخی به نگرانی‌هایی معرفی کرد که بهره‌وری شرکت «به‌طور کلی در حدی نیست که باید برای تعداد سرانه‌ای که داریم باشد».

در ماه ژوئیه، او در یک یادداشت داخلی از کارمندان خواست تا “کارآفرین تر” باشند و “تلاش بیشتر، تمرکز دقیق تر از آنچه در روزهای آفتابی نشان داده ایم” نشان دهند. اما این تعدیل نیرو فقط برای آلفابت نیست، در هفته های گذشته شاهد بودیم برخی دیگر از شرکت های بزرگ فناوری برای کاهش هزینه های خود، تعداد زیادی از نیروهای خود را اخراج کرده اند. توییتر نیز تقریبا نیمی از کارکنانش را اخراج کرد و دیگر شرکت های بزرگ همچون آمازون و متا نیز اقدام به اخراج تعداد زیادی از کارکنان خود کردند.

در گزارش ها اعلام شده است کارکنانی که اخراج می شوند شامل دانشمندان و مهندسان نرم افزار می باشند. اما تا آغاز سال آینده کارکنان فرصت دارند تلاش های خود را بیشتر کنند تا شامل افراد اخراجی نباشند. این اخراج ها از اوایل سال آینده 2023 شروع می شود.

منبع independent

 

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up