کاهش قیمت هارد دیسک با فناوری جدید هر ترابایت 5 دلار

هارد ارزان می شود

علیرغم اینکه کاربران رایانه‌های شخصی  و کنسول‌های بازی در حال مهاجرت به حافظه های SSD‌های سریع‌تر می باشند، درایوهای دیسک سنتی (HDD) همچنان فضای بیشتری را برای ذخیره‌سازی اطلاعات با قیمت‌های پایین‌تر ارائه می‌کنند. یکی از شرکت‌ها ادعا می کند که می‌تواند جهش قابل توجهی برای فناوری دیسک‌های نوری داشته باشد. شرکت Folio Photonics این هفته روش جدیدی را برای ذخیره سازی دیسک های نوری معرفی کرد که می تواند هارد دیسک ها را بزرگتر و ارزان تر از همیشه کند. با استفاده از مواد جدید و تکنیک‌های ساخت، این شرکت می‌گوید که می‌تواند فضای ذخیره‌سازی را با قیمت ۵ دلار در هر ترابایت و در نهایت ۱ دلار در هر ترابایت ارائه دهد. بهترین هارد دیسک ها در حال حاضر پنج برابر گران تر هستند و حدود 25 دلار در هر ترابایت هستند.

دیسک‌های نوری جدید دارای قابلیت نوشتن خواندن چند لایه پویا هستند که قبلاً در مقیاس سازمانی مقرون به صرفه نبودند. Folio از طریق اکستروژن پلیمری ثبت شده، فرآیندهای ساخت دیسک مبتنی بر فیلم و واحدهای پیکاپ نوری سفارشی، فرآیند هم اکستروژن پلیمری به راحتی مقیاس پذیر و “مواد نسل بعدی” به این امر دست یافت. در جایی که امروزه دیسک های آرشیوی تا سه لایه نوری در هر طرف در هر دیسک ارائه می دهند، Folio به 16 لایه فیلم دست یافته است. این شرکت قصد دارد به افزایش این تعداد ادامه دهد.

Folio همچنین ادعا می‌کند که دیسک‌های آن نسبت به HDD‌های سنتی از نظر انرژی کارآمدتر هستند، و اجرای آن امیدوار است ردپای کربن صنعت ذخیره‌سازی دیجیتال را کاهش دهد. علاوه بر این، هارد دیسک های جدید در برابر پالس های الکترومغناطیسی مقاوم تر هستند. رد شدن از آگهی این شرکت قصد دارد در سال 2024 عرضه هارد دیسک های جدید را با واحدهای 10 دیسکی که 1 ترابایت در هر دیسک حمل می کنند، آغاز کند که به هاردهای 10 ترابایتی با قیمت حدود 50 دلار تبدیل می شود. در حال حاضر، این پول زیاد ممکن است یک هارد 2 ترابایتی را برای شما به ارمغان بیاورد. Folio امیدوار است در نهایت درایوهای بزرگتری را ارائه دهد.

اگر فناوری Folio موفق شود، می تواند انقلابی در رقابت جاری در هارد دیسک های بیش از دوجین ترابایت ایجاد کند. سازندگانی مانند وسترن دیجیتال و سیگیت در حال رقابت برای ایجاد درایوهای 30 ترابایتی تا اواسط این دهه و رسیدن به 100 ترابایت تا سال 2030 هستند. این شرکت‌ها و توشیبا با فناوری‌هایی مانند HAMR، کمک مایکروویو و حافظه iNAND محدودیت‌های ذخیره‌سازی و عملکرد HDD را افزایش می‌دهند. سیگیت یک هارد دیسک 20 ترابایتی را در سال 2020 منتشر کرد و WD در اوایل امسال از یک درایو 26 ترابایتی رونمایی کرد. پیشرفت های اخیر در فناوری چند لایه می تواند رقابت ذخیره سازی را به میزان قابل توجهی تسریع کند.

منبع techspot

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up