حسابداری صادرات و واردات

آموزش حسابداری صادرات و واردات

ژاپن 98 میلیون دلار مالیات اضافه از اپل دریافت می کند

مقامات توکیو به دلیل معافیت نادرست گردشگران و فروشندگان از مالیات بر مصرف، 98 میلیون دلار مالیات اضافی از اپل ژاپن دریافت می کنند.بر اساس گزارش منتشر شده، مقامات این کشور خرید عمده آیفون و سایر دستگاه‌ها و فروشگاه‌های اپل را در این کشور کشف کرده‌اند. یک تراکنش شامل خرید همزمان صدها آیفون از سوی شخصی بوده است که  نشان می‌دهد که اپل از این فروشنده مالیات نگرفته است.

ژاپن برای بازدیدکنندگانی که کمتر از شش ماه در این کشور اقامت دارند امکانی را فراهم ساخته است تا کالاهای خاصی را بدون پرداخت مالیات بر مصرف 10 درصدی این کشور بخرند، خرید بدون مالیات ارائه می‌کند. با این حال، این معافیت برای خریدهایی که با هدف فروش مجدد انجام می شود اعمال نمی شود. اپل در ماه ژوئن به طور داوطلبانه خرید بدون مالیات را متوقف کرد. ظاهراً اپل ژاپن قبلاً اظهارنامه مالیاتی اصلاح شده ای را ارائه کرده است.

اپل یکی از  شرکت هایی است که نیاز به بازپرداخت مالیات دارد. مقامات مالیاتی در ژاپن حدود 24000 تراکنش را پیدا کردند که باید در سال منتهی به ژوئن تحت مالیات بر مصرف قرار می گرفتند. این کشور 86.9 میلیارد ین مالیات و جریمه دریافت کرد که نسبت به پنج سال قبل 11 درصد افزایش داشت. مدیر عامل اپل، تیم کوک، معاون بازاریابی، گرگ جوسویاک، در ماه دسامبر به بخش‌هایی از ژاپن سفر کرد و از توسعه‌دهندگان مختلفی مانند کونامی و همچنین سونی، یکی از تامین‌کنندگان این شرکت بازدید کرد.

کوک همچنین با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن دیدار کرد. او در توییتی نوشت: «بازگشت به کشوری که در اپل برای قلب ما بسیار نزدیک و عزیز است، باورنکردنی است. “از شما، @kishida230، برای استقبال گرم متشکریم. ما مشتاقانه منتظر ادامه رشد و سرمایه گذاری در سراسر ژاپن هستیم.”

منبع appleinsider

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up