پروژه تور به دلیل بحران ویروس کرونا یک سوم کارمندان خود را تعدیل می کند

پروژه تور (Tor) یک موسسه غیر انتفاعی تحقیقاتی است که پروژه های ناشناس ماندن نرم افزارها را در شبکه انجام می دهد. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که یک سوم کارمندان خود را به دلیل بحران اقتصادی ناشی از بیماری کرونا (COVID-19) برکنار می کند.

ایزابلا باگوروس، مدیر اجرایی پروژه های Tor، در روز جمعه بیانیه ای را در سایت خود منتشر کرد گفت: تور مانند بسیاری از جهان درگیر بحران کووید ۱۹ شده است. باگاروس در ادامه گفت: مانند بسیاری از سرمایه های غیر انافاعی و مشاغل کوچک پ، بحران کرونا ما را نیز به شردت تحت تاثیر قرار داده است و مجبور شدیم تصمیمات دشواری بگیریم. ما مجبور شدیم ۱۳ نفر از متخصصان بزرگ خود را که کمک کردن تور در دسترس میلیون ها انسان در سراسر جهان قرار بگیرد، اخراج کنیم و با تیم اصلی ۲۲ نفره به کار خود ادامه دهیم.

باگوروس گفت با وجود کاهش کارگران، تیم فعلی قادر خواهد بود سرورها و نرم افزارهای خود را به جلو پیش ببرند. این شامل شبکه anonimity Tor و بسته مرورگر Tor است. تصمیم پروژه ی تور یکی از مواردی بود که هرکسی می توانست آینده را ببیند. موسسات غیر انتفاعی مستقر در ایالات متحده کاملا با کمک های مالی می توانند سرپا بمانند.

موسسه تور برای تقویت منابع مالی خود برای سال آینده، کمپین کمکهای مالی را در پایان هر سال برگزار می کند. با توجه به اینکه بیشتر اهدا کنندگان کمک های مالی(کاربران، دولت ایالات متحده و بخش خصوصی) برای بقای خود درگیر بحران اقتصادی ویروس کرونا شده اند، تیم تور به نظر می رسد برای جمع آوری بودجه حمایتی خود خورده است.

پروژه تور تنها سازمانی نست که اوقات سختی را پشت سر می گذاارد. شرکت های دیگری نیز مجبور به تعدیل کارمندان خود شده اند. این لیست شامل اسامی بزرگی مانند تسلا، گپ، BestBuy، میسی، Yelp، دیزنی، ووکس مدیا و بسیاری از شرکت های دیگر می باشد.

منبع zdnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up