پردازنده A15 آیفون 13 توسط شرکت TSMC درحال تولید است

شرکت تایوانی تولید کننده پردازنده TSMC، در سال های اخیر اصلی ترین تامین کننده تراشه های محصولات اپل بوده است و برای حفظ مشتری بزرگی همچون اپل، حاضر به انجام هرکاری می باشد. بر اساس گزارشی که منتشر شده است گفته می شود این شرکت تایوانی تولید پردازنده A15 اپل را پیش از موعد آغاز کرده است، پردازنده ای که گفته می شود برای خانواده آیفون 13 تولید می شود. با توجه به گزارشی که دیجی تایمز منتشر کرده است، شرکت TSMC حداقل تولید اولیه پردازنده A15 اپل را آغاز کرده است و در حجم بیشتری در مقایسه با A14 Bionic در محدوده آیفون 12 تولید خواهد شد. همچنین پیش بینی می شود تولید انبوه این پردازنده را پیش از ماه سپتامبر 2021 آغاز خواهد کرد.

دیجی تایمز سابقه ضعیفی در پیش بینی دستگاه های اپل بر اساس اطلاعاتی که دریافت می کند دارد، اما به دلیل داشتن منابع مناسب و قابل اعتماد، اخبار بسیار موثقی را از تامین محصولات اپل منتشر می کند. گزارشات مربوط به شروع تولید TSMC اکنون با پیش بینی قبلی تحلیلگر مینگ چی کو متناسب است، در دسامبر سال 2020 مینگ چی کو ادعا کرد که TSMC قصد دارد تولید پردازنده آیفون 12 را کاهش دهد و ممکن است در حال آماده سازی برای انتقال به آیفون 13 باشد.

در سال گذشته تولید آیفون 12 به خاطر همه گیری ویروس کرونا به تاخیر افتاد. تولید پیش از موعد پردازنده A15 ممکن است نشانه بازگشت اپل به زمان بندی همیشگی معرفی آیفون باشد و خانواده آیفون 13 بدون تاخیر راهی بازار می شود. در گزارش ها ادعا شده است که سری آیفون 13 با تغییراتی در سخت افزار در شهریور ماه سال جاری معرفی خواهد شد و پس از مدت کوتاهی راهی بازار خواهد شد. گفته می شود آیفون 13 از یک بریدگی کوچکتری برای حسگر فیس آی دی استفاده می کند. همچنین گفته می شود که شاسی سری گوشی های آیفون 13 اپل از شاسی ضخیم تری استفاده می کند و ماژول دوربین ها نیز بزرگتر از مدل های قبلی خواهد بود.

منبع appleinsider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up