پردازنده اینتل 9900KS

پردازنده جدید Core i9 9900KS اینتل با قیمت ۶۰۵ دلار راهی بازار می شود

Mwave فروشگاه اینترنتی در استرالیا، پردازنده Core i9-9900KS که اینتل در اوایل سال جاری معرفی کرد را در فهرست محصولات خود قرار داده است، اما این پردازند در فروشگاه موجود نمی باشد فقط در فهرست فروش محصولات این فروشگاه گذاشته شده است. این وب سایت پردازنده ی یاد شده را با کد محصول BX80684I99900KS و با برچسب قیمت ۸۹۹ دلاری استرالیا برای فروش قرار داده است که معادل ۶۰۵ دلار تبدیل می شود. پردازنده ی جدید اینتل با هشت هسته ی پردازشی که تفاوت چندانی با پردازنده ی Core i9-9900K از سری پردازنده های Cafe Lake ندارد و هردو پردازنده از ۸ هسته ی پردازشی استفاده می کنند. اما تفوات اصلی پردازنده جدید Core i9-9900KS فرکانس پردازشی پایه ی آن است که بر پایه ۴٫۰ گیگاهرتز (۴۰۰ مگاهرتز بیشتر از مدل فعلی) می باشد. اما تمامی هسته ها در این پردازنده در حالت بوست می توانند ۳۰۰ مگاهرتز افزایش داشته باشند. اما حداکقر فرکانس توربو در هر پردازنده مانند مدل فعلی یکی بوده ۵ گیگاهرتز می باشد.

 

در اوایل هفته، ایسوس مقاله ای را برای به روزرسانی بایوس برای مادربوردهای آینده ی خود منتشر کرده است که توان حرارتی برای پردازنده های Core i9-9900KS به میزان TDP 127 وات ذکر کرده است. به نظر می رسد پردانزده ی Core i9-9900KS اینتل به دلیل سرعت بالای کلاک آن  قطعا می تواند بهترین عملکرد را در بازی های کامپیوتری داشته باشد. با توجه به اینکه بسیاری از پیشرفت ها در تقویت میزان فرکانس ها در حالت توربو در بارهای کاری چندهسته ای بوده است ولی در نرخ های کاری کلاک تک رشته ای با ۹۹۰۰K یکسان هستند. بسیاری از کارشناسان شک دارند از اینکه پردازنده ی جدید اینتل تفاوت چشم گیری را نسبت به مدل قبلی ایجاد کند. اما توجه داشته باشید که پردازنده ۹۹۰۰KS اینتل که ۱۰۰ دلار نیز ارزان تر پردازنده رایزن ۳۹۰۰X 9 است، امتیاز کمتری را در بنچمارک Cinebench نشان خواهد داد. همچنین توان حرارتی پردازنده ی جدید اینتل در ۱۲۷ وات محدود شده است و به این معنی می باشد که فرکانس  گیگاهرتزی در حالت توربو در این پردازنده فقط برای مدت زمان کمی فعال خواهد بود.

توان حرارتی پردازنده اینتل Core i9 9900KS

 

 

همان‌ طور که پیش‌تر اشاره شد، خرده‌فروشی اینترنتی MWave این تراشه را بدون ذکر هیچ جزئیاتی در فهرست محصولات خود قرار داده‌ است. کاربری با نام کاربری momomo_us نیز در توییتر به قیمت فروش ۶۰۳ دلاری این محصول، با احتساب مالیات بر فروش در فروشگاهی نامشخص اشاره کرده است.اینتل پردازنده‌ی Core i9 9900KS را در ماه اکتبر عرضه خواهد‌ کرد. مشخصات این پردازنده از قبل مشخص بود، اما ابهاماتی درباره‌ی قیمت و توان طراحی حرارتی محصول یادشده وجود داشت.

 

پردازنده ۹۹۰۰KS با حافظه ی کش ۱۶ مگابایتی و چیپ گرافیکی داخلی UHD 630 GT2، از حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز می تواند پشتیبانی کند و همچنان به استفاده از لحیم کاری IHS برای بهبود گرمایشی این پردازنده شاهد هستیم. همانطور که گفته شد فروشگاه اینترنتی MWave پردازنده اینتل ۹۹۰۰KS را با کد BX80684I99900KS در فهرست محصولات خود قرار داده است اما جزئیاتی از این پردازنده قرار نداده است. اما یک کاربری در شبکه اجتماعی توییتر قیمت این پردازنده را ۶۰۳ دلار امریکا با احتساب مالیات فروش در یک فروشکاه ناشناس اعلام کردع است. اینتل پردازنده Core i9 9900KS را در ماه اکتبر به بازار جهانی عرضه خواهد کرد. مشخصات این پردازنده از قبل منتشر شده بود اما اطلاعات دقیقی از میزان توان حرارتی این پردازنده منتشر نشده بود.

منبع guru3d

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up