پایان راه گوگل پلاس و معرفی گوگل currents

همکاری گوگل با سازمان بهداشت جهانی

گوگل پلاس (Google Plus) شبکه اجتماعی ای که شکست خورد، از امروز به طور رسمی پایان راه خود را اعلام کرد. پس از تعطیل شدن حساب های کاربری گوگل پلاس در سال گذشته، گوگل اعلام کرد که تغییر کاربری شبکه اجتماعی برای کاربران سازمانی در حال راه اندازی می باشد. بر اساس گزارش های منتشر شده، شبکه اجتماعی جدید گوگل به نام Goofle Currents می باشد. گوگل گارنتس از امروز در دسترس کاربران سیستم عامل های اندروید و iOS قرار گرفته است. اکنون گوگل کارنتس جایگزین گوگل پلاس شد و دیگر اثری از شبکه اجتماعی گوگل پلاس نخواهد بود.

گوگب کارنتس با توجه به تمرکزی که بر شرکت ها و سازمان ها دارد، به گونه ای طراحی شده است که به افراد داخل سازمان ها کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. کاربران قادر خواهند بود مطالب خود را ارسال کنند و در مورد محتواهای ارسالی نظر بدهند. همچنین قسمتی به نام home stram در شبکه اجتماعی کارنتس می باشد که عملکردی مانند فید خبری دارد. به گفته گوگل در این قسمت کاربران می توانند مطالب را با توجه به ترتیب زمانی یا ارتباط با دیگر مطالب مشاهده کنند. مدیران G Suite قادر می باشند بر روی تمامی مطالب و گفتگوها نظارت داشته باشند. در ادامه تصاویری از محیط گوگل کارنتس را مشاهده می کنید.

در سال ۲۰۱۸، گوگل یک فرایند چند فازی را برای تعطیلی گوگل پلاس آغاز کرد، دلیل بسیار مهمی که گوگل تصمیم به تعطیلی شبکه اجتماعی گوگل پلاس گرفت این است که تعداد کمی از کاربران از این پلتفرم استقبال کردند. همچنین آسیب پذیری های امنیتی بسیاری در گوگل پلاس مشاهده شده بود که تعطیلی این شبکه اجتماعی ۴ ماه سریعتر انجام شد.گوگل در آوریل سال ۲۰۱۹ حساب کاربران را در شبکه اجتماعی گوگل پلاس حذف کرد و پس از آن گوگل کارنتس را در نسخه بتا منتشر کرد.

این در واقع اولین محصول گوگل با نام کارنتس نمی باشد، این شرکت تا سال ۲۰۱۳ یک اپلیکیشن مجله با نام کارنتس ارائه کرده بود. در آن سال، گوگل آن اپلیکیشن را به عنوان Google Play Newsstand معرفی کرد که در نهایت به گوگل نیوز (Google News) تغییر نام داده شد.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up