ویژگی جدید مایکروسافت در ویندوز 10 نوید مصرف باتری کمتر و صدای فن کمتر را می دهد

مایکروسافت در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که می تواند عملکرد پردازنده رایانه شما را برای دوام بهتر باتری و کاهش نویز فن کمک کند. این ویژگی جدید با نام EcoQoS شناخته می شود، اکنون در مرحله آزمایش بتا قرار دارد و مایکروسافت قول می دهد ویندوز 10 را بسیار کارآمدتر از قبل کند. طبق گفته ریموند لی، مدیر برنامه Windows Fundamentals، ویزگی EcoQoS در مصرف بهتر انرژی و کاهش حرارت دستگاه تاثیر بسیاری می گذارد. تمام این موارد در سطح ویندوز 10 به عنوان سطح کیفیت خدمات جدید شناخته می شود، همچنین با برخی از فرایندهای پس زمینه که عملکرد یا تاخیر قابل توجهی ندارند، بهتر عمل می کند.

این ویژگی جدیدی که مایکروسافت به ویندوز اضافه خواهد کرد یک تغییر بسیار عظیم خواهد بود، زیرا اکثر گیمرها می دانند که اجرای بازی های سنگین به قدرت بالای پردازنده بستگی دارد و در عملکرد بالا یا سرعت کلاک بالا، مصرف باتری بیشتر و سروصدای بیشتر فن نیاز دارد. با این حال، برای بهبود مصرف باتری باید مصرف انرژی پردازنده را کاهش داد. مایکروسافت در آزمایش های خود، این ویژگی ثابت کرده است که می تواند تا 90 درصد انرژی پردازنده را کاهش دهدو از نیمی از انرژی پردازنده برای تکمیل پردازش های خاص و سنگین استفاده کند. سناریوهایی که EcoqoS به کار شما می آید شامل خدمات پس زمینه، به روزرسانی ها، موتورهای همگتم سازی و خدمات نمایه یا اندکسگذاری است.

البته، فعال سازی این قابلیت جدید بر عهده توسعه دهندگان است مایکروسافت می گوید توسعه دهندگان  می توانند با فراخوانی ای پی آی ها در در فرایند برنامه نویسی که EcoQoS شناخته می شوند، فعال کنند. این ویژگی در حالت فعلی، فقط با پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل و پردازنده های سری رایزن 5000 شرکت ای ام دی سازگار است. حتی پردازنده های شرکت کوالکام نیز از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد، مایکروسافت وعده داده است که ویژگی EcoQoS به زودی طیف گسترده ای از رایانه های رومیزی از آن پشتیبانی خواهند کرد. پروژه ی EcoQoS بخشی از برنامه های مایکروسافت برای کاهش انتشار کربن تا سال 2030 است.

منبع digitaltrends

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up