ویژگی جدید اندروید به کاربران هشدار می دهد که هنگام راه رفتن از گوشی استفاده نکنند

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنگام راه رفتن غرق در گوشی هوشمند خود می شوید و فراموش می کنید که رو به رو را نگاه کنید، گوگل برای شما خبرهای خوبی دارد. خوشبختانه گوگل قابلتی به نام Heads Up را برای سرویس Digital Wellness طراحی کرده است که به کاربران یادآوری می کند که سرشان را بالا بگیرند و به محیط اطراف خود توجه کنند. با توجه به گزارش منتشر شده، توسعه دهندگان XDA این قابلیت را در سورس برنامه Digital Welbeing مشاهده کرده اند. به نظر می رسد اکنون نسخه بتای این قابلیت در گوشی پیکسل 4A در حال بررسی می باشد.

در قسمت Reduce Interruptions در اپلیکیشن Digital Wellbeing می توانید  قابلیت Heads Up را فعال کنید، همچنین می توانید مجوز دسترسی به موقعیت مکانی و فعالیت بدنی را صادر کنید. پس از فعال سازی این قابلیت هر زمانی که در حال حرکت باشید و صفحه نمایش فعال باشد حرکت شما تشخیص داده می شود و هشداری شامل (Be careful) مراقب باشید و (Look ahead) به رو به رو نگاه کنید، به نمایش در می آید. البته گوگل اعلام کرده است که این قابلیت را با احتیاط استفاده کنید. Heads Up جای توجه کردن را نمی گیرد.

استفاده از تلفن همراه هنگام راه رفتن در بسیاری از کشورها به یک معضل تبدیل شده است و منجر به افزایش برخورد بین عابران پیاده و وسایل نقلیه می شود. در سال 2016 در یکی از شهرهای آلمان شهرداری آن شهر چراغ های راهنمایی را وارد پیاده رو کرد تا مردم مجبور نباشند سرشان را از روی صفحه نمایش برای فهمیدن رنگ چراغ راهنمایی سرشان را از روی گوشی هوشمند خود بالا بیارند. مکان هایی در استرالیا و هلند نیز همین آزمایش را انجام دادند. البته بهترین راه حل این است که زمانی که با گوشی خود کار می کنید در حال قدم زدن نباشید.

منبع techspot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up