ویندوز 11 شامل ویژگی DRR برای کاهش مصرف باتری لپ تاپ است

مایکروسات در حال معرفی ویژگی جدیدی به نام  (DRR) است که مخفف Dynamic Refresh Rate  در ویندوز 11 است که برای صرفه جویی در مصرف باتری های لپ تاپ و افزایش نرخ نوسازی نمایشگر را تغییر می دهد. هم اکنون تعدای از لپ تاپ های موجئد در بازار با نمایشگرهای 120 هرتزی و فراتر از آن عرضه می شوند که باعث می شود کاربر در هنگام پیمایش اسکرول و اجرای انیمیشن ها، نمایشگر بسیار نرم تر عمل کند. در حالی که عملکرد نمایشگر نرم تر شده است، اما با بالارفتن نرم تازه سازی نمایشگر، مصرف باتری نیز افزایش داشته است.

در ویندوز 10 شما دو انتخاب دارید که باید روی لپ تاپ بین 60 هرتز و 120 هرتز یکی را انتخاب کنید. مایکروسافت اکنون در حال توسعه فناوری DRR در ویندوز 11 است که به لپ تاپ ها این امکان را می دهد تا سرعت تازه سازی خود را به صورت پویا تنظیم کند. آنا مارتا، مدیر برنامه تیم گرافیک در مایکروسافت، توضیح می دهد: این بدان معنی است که ویندوز 11 به طور یکپارچه بین میزان نرخ نوسازی کم و زیاد در حال نوسان باشد.

شما برای اینکه بتوانید از قابلیت DRR ویندوز 10 استفاده کنید باید لپ تاپ شما از نرخ تازه سازی 120هرتز و یا بالاتر پشتیبانی کند، این ویژگی به این معنی است که کارهای منظمی مانند نوشتن ایمیل یا اسناد دیگر، نرخ نوسازی به 60 هرتز و هنگام اسکرول یا کار با قلم این نرخ به 120 هرتز در حال نوسان و افزایش می باشد.

همچنین اپلیکیشن ها نیز باید از DRR پشتیبانی کنند، در پیش نمایشی که مایکروسافت از ویندوز 11 منتشر کرد فقط نرم افزار آفیس  می تواند از نرخ نوسازی تا 120 هرتز استفاده کند. همچنین برخی دیگر از نرم افزارها نیز از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می کنند که عبارتند از: اسنیپ، مایکروسافت فوتوز، مایکروسافت اج، ادوبی ایلستریتور، ادوبی آکروبات، پی دی اف و.. از فناوری DRR پشتیبانی می کنند.

اما DRR را نباید با VRR (نرم نوسازی متغییر) اشتباه گرفت، مخصوصا به این دلیل که DRR در بازی های کامپیوتری اعمال نمی شود و فقط روی برنامه های ویندوز متمرکز است. شما برای اینکه بتوانید قابلیت DRR را در ویندوز 11 اجرا کنید، باید از لپ تاپی استفاده کنید که درایو کارت گرافیکی WDDM 3.0  را اجرا کند.

مایکروسافت در حال همکاری با شرکای فعال خود در حوزه پردازنده های گرافیکی است تا بتواند امکان اجرای DRR را روی دستگاه های بیشتری فراهم کنند تا تمامی دستگاه ها پیش نمایش ویندوز 11 را فعال کنند. با اینکه هنوز هیچ کدام از مدل های سرفیس از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی نمی کنند،  شاید DRR نشانه ای از اهداف آینده مایکروسافت در این حوزه باشد.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up