هواوی میت ۴۰ آخرین پرچمداری خواهد بود که از تراشه کرین بهره مند می شود

ریچارد یو (مدیر عامل شرکت هواوی) در رویداد فناوری اطلاعات در نشست اجلاس ۲۰۲۰ کشور چین در مورد گوشی سری میت ۴۰ و مشکلات موجود در تولید تراشه برای پرچمداران بعدی و مسائل مربوط به عرضه محصولات خود به دلیل گرفتاری در جنگ تجاری این شرکت با ایالات متحده امریکا صحبت کرد.

بر اساس پیش بینی هایی که می شود، تراشه ای که قرار است در گوشی هواوی میت ۴۰ استفاده شود، کرین ۱۰۰۰ نام دارد که قرار است در اوایل ماه سپتامبر در نمایشگاه IFA معرفی شود و برای اولین بار در پرچمدار بعدی هواوی یعنی میت ۴۰ استفاده خواهد شد. این یک تراشه ۵ نانومتری خواهد بود که به وسیله شرکت TSMC تولید خواهد شد که هسته های این تراشه از نوع (Cortex-A78) خواهد بود که می تواند توان محاسباتی این گوشی را بسیار بالا ببرد.

با این حال ممکن است گوشی هواوی میت ۴۰ آخرین محصولی باشد که از تراشه کرین استفاده می کند. ایالات متحده شرکت TSMC را مجبور کرده است که از اواسط ماه سپتامبر دیگر برای هواوی هیچ تراشه ای را تولید نکند. این شرکت نیز برای اینکه دیگر بازارهای جهانی را از دست ندهد مجبور به پذیرفتن درخواست آمریکا شده است. هواوی قبل از پایان همکاری خود با شرکت TSMC ، سفارش ساخت ۱۵ میلیون تراشه کرین ۱۰۰۰ را به TSMC داده است، که این شرکت احساس می کند این میزان برای تولید هواوی میت ۴۰ کافی خواهد بود. اما پس از اتمام عرضه هواوی میت ۴۰ ، باید به دنبال شرکگت جدیدی برای تولید تراشه های خود باشد. مدیر عامل هواوی در این نشست اطلاعاتی در مورد این موضوع ارائه نکرد.

مدیر عامل هواوی در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۰ توانسته است حدود ۱۰۵ میلیون گوشی هوشمند را به مشتریان خود تحویل دهد که حدود ۲۲۵ میلیارد دلار درآمد خالص را به همراه داشته باشد. وی ادعا می کند که هواوی در نیمه اول سال جاری هواوی در فروش محصولات خود توانسته است با وجود تحریم ها از سامسونگ پیشی بگیرد.

طبق پیش بینی های انجام شده، انتظار می رود هواوی سری جدید گوشی میت ۴۰ را در چهار مدل عرضه کند که شامل هواوی میت ۴۰، میت ۴۰ پرو، میت ۴۰ پرو پلاس و میت پورشه دیزاین باشند. دوربین های در سری گوشی های میت ۴۰ متفاوت خواهند بود.

منبع gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up