هواوی متهم به سرقت اسرار تجاری امریکا شد

هواوی متهم به سرقت اسرار تجاری امریکا

بر اساس گزارشی که از آسوشیتدپرس منتشر شده است، در یک دادگاهی در فدرال ایالات متحده در سیاتل اتهاماتی مطرح شده است که شرکت فناوری چینی هواوی Huawei در سرقت اسرار تجاری دست داشته است. ریکاردو مارتینز، قاضی منطقه ی ایالات متحده که ریاست دادرسی امروز را بر عهده داشته است،تاریخ دادرسی این پرونده را در اوایل سال ۲۰۲۰ تعیین کرده است. اگر هواوی در این پرونده مجرم شناخته شود، این دادگاه می تواند این شرکت را تا حداکثر مبلغ ۵ میلیون دلار جریمه کند.

هواوی در این پرونده به ۱۰ اتهام جداگانه، از جمله توطئه برای سرقت اسرار تجاری، تلاش کلاهبرداری های اینترنتی و مانع از اجرای عدالت و چند مورد دیگر متهم شده است. به گفته ی دادستان، هواوی اسرار تجاری تی موبایل (T-Mobile) را به سرقت برده است. این اتهامات عمدتا ناشی از واقعه ی سال ۲۰۱۳ است که تی موبایل مدعی شد مهندسان شرکت هواوی به وسیله ی یکی از ربات های تست تلفن به نام تپی (Tappy) عکس برداری کرده است و در واقع اندازه ی آن ها را بدست آورده است. گفته می شود هواوی از این اطلاعات برای بهبود ربات خود استفاده کرده است. در سال ۲۰۱۷، هیئت منصفه دادگاه سیاتل به نفع T-Mobile رای خود را صادر کرد و هواوی را به پرداخت ۴٫۸ میلیون دلار جریمه کرد.

همچنین، علاوه بر این اتهامات اسرار تجاری، هواوی متهم به ۱۳ اتهام دیگر مرتبط با نقض تحریم ها می باشد. منگ وانژو، مدیر عامل مالی این شرکت در ایالات متحده به اتهام کلاهبرداری در ایالات متحده امریکا تحت تعقیب می باشد و در حال حاضر در کانادا دستگیر شده و به امیرکا تحویل داده شده است.جلسه ی دادرسی این پرونده نیز گفته می شود امروز برگزار خواهد شد.

منبع engadget

اسرار تجاری, سرقت اسرار تجاری امریکا توسط هواوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up