هند تجهیزات شبکه و مخابراتی هواوی را از زیرساخت های خود خارج می کند

هواوی

بر اساس گزارش های منتشر شده، درگیری طولانی مدت دولت هند با کشور چین بر سر منطقه جغرافیایی گالوان هیمالیا، باعث شده است تا دولت هند تجهیزات هواوی را از شبکه های تلفن همراه خود حذف کند. طبق گزارش منتشر شده روزنامه فایننشال تایمز، مقامات و مدیران دولت هند، نگران سرمایه گذاری چین در زیرساخت های شبکه هند می باشند. بر همین اساس، دولت هند بر خلاف دیگر کشورها به دنبال ممنوعیت یا تحریم چین نمی باشد، دولت هند به احتمال زیاد تجهیزات شبکه غول فناوری چینی را از زیرساخت های خود خارج خواهد کرد.

یکی از مقام های بلند پایه دولتی هند در مصاحبه خود با فایننشال تایمز اعلام کرد: زمانی که صحبت از قراردادهای بزرگ دولتی و زیرساخت های مهم و بحرانی می شود، ما شرکت های غیر چینی را ترجیح می دهیم. این پیام به شرکت های تجاری هندی نیز ابلاغ شده است.

بسیاری از شرکت های هندی به دبلال توسعه ی زیرساخت جدید در شبکه های مخابراتی این کشور هستند. شرکت Reliance Jio در حال توسعه تجهیزات شبکه ۵G خود می باشد. شرکت بزرگ هندی دیگری با نام Bharti Airtel در حال همکاری با شرکت سوئدی اریکسون است. همچنین اعلام شده است که شرکت BSNL که در مالکیت دولت هند قرار دارد، به مرور زمان تولید کنندگان و فروشندگان چینی را از کسب و کار خود خارج خواهد کرد. شرکت های هندی بسیاری با هواوی روابط بسیار خوبی داشته اند، به عنوان مثال شرکت Vodafone هند با کمک شرکت هواوی توانست زیرساخت شبکه ۵G خود را توسعه دهد.

این گزارش ها در هفته های گذشته پیرامون تصمیم دولت هند منتشر شده است. اما دولت هند هنوز اطلاعیه ای از این تصمیم خود منتشر نکرده اما بسیاری از رسانه ها اعلام کرده اند که دولت این کشور قصد دارند شرکت های هواوی و ZTE را از برنامه توسعه شبکه ۵G کنار بگذارند. در حال حاظر شرکت های ، Bharti Airtel ، BSNL ، Vodafone, Huawei  Reliance Jio در حال حاظر به تصمیم دولت هند پاسخ نداده اند.

منبع cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up