همکاری گوگل و فسیل در توسعه ساعت هوشمند

تکنولوژی فسیل در ساعت هوشمند گوگل

تصمیم گوگل در توسعه پلتفرم ساعت هوشمند (smartwatch) فراتر از بخش نرم افزاری می باشد.غپل اینترنتی در توافق جدید خود با فسیل (Fossil) در نظر دارد تا مالکیت معنوی برخی از فناوری های ساعت های هوشمند فسیل را با پرداخت ۴۰ میلیون دلار به شرکت فسیل ، در اختیار بگیرد.در حال حاضر این دو شرکت اطلاعاتی را در مورد توافق خود ارائه نکرده اند، اما به نظر می رسد شرکت فسیل اطلاعات و تکنولوژی خود را در اختیار Google قرار خواهد داد و این قرار داد تا پایان ماه ژانویه نهایی خواهد شد.

شرکت فسیل تاکید کرد که فعالیت های خود در حوزه ی ساعت های هوشمند را کنار نمی گذارد. این شرکت همچنان ۲۰۰ نفر در بخش تحقیق و توسعه خود مشغول به کار دارد و وعده داده است که با کمک گوگل محصولات جدیدی در این حوزه ارائه خواهند داد.
اقدامات گوگل نشان می دهد در پی دستاوردهای جدیدی در حوزه ی ساعت های هوشمند می‌باشد و به دنبال آن طیف گسترده ای از ویژگی ها را د. حوزه ی محصولات پوشیدنی ارائه خواهد داد. گوگل به دنبال آن است که هرچه سریعتر سیستم Wear OS را با کمک یکی از برترین تولید کنندگان ساعت های هوشمند رشد دهد.

البته باید با در نظر گرفتن توافق گوگل و فسیل، گوشه چشمی نیز به سیاست‌های گوگل در حوزه‌ی سخت‌افزار داشته باشیم. اگر به خاطر داشته باشید، گوگل به منظور بهبود وضعیت گوشی‌های هوشمند پیکسل، اقدام به تصاحب بخش تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی گرفت. البته نمی‌توان همکاری با فسیل را به معنای تولید ساعت هوشمند بصورت مستقل توسط گوگل خواند. با توجه به همکاری نزدیک گوگل و ال‌جی در حوزه‌ی تولید ساعت‌های هوشمند بعید است که این کمپانی بصورت مستقل اقدام به تولید ساعت هوشمند کند. به نظر می‌رسد گوگل در پی آن است تا از اطلاعات و فناوری‌های فسیل در راستای بهبود هر چه بیشتر Wear OS استفاده کند.

همکاری گوگل با فسیل نشان دهنده ی سیاست های گوگل در حوزه سخت افزاری می باشد. در سال های اخیر این شرکت بخشی از HTC را به منظور توسعه و بهبود گوشی های هوشمند سری پیکسل تصاحب کرد. اما با توجه به قرار داد گوگل با فسیل، به این معنا نیست که گوگل ساعت های هوشمند خود را بصورت مستقل تولید کند. گوگل همکاری بسیار نزدیکی با شرکت ال جی در زمینه ی تولید ساعت های هوشمند دارد، به نظر می رسد گوگل در تولید ساعت های هوشمند جدید خود با ال جی همکاری کند. با این حال هدف گوگل با همکاری شرکت فسیل جهت توسعه و بهبود بهتر سیستم Wear OS می باشد.

منبع engadget

Fossil, Google smartwatch, Wear OS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up