هشدار نصب مرورگرهای دیگر در ویندوز ۱۰ حذف شد

ظاهرا مایکروسافت ویژگی جدیدی را در ویندوز ۱۰ بصورت آزمایشی ارائه داده است که زمانی کاربران اقدام به نصب مرورگرهای  گوگل کروم ، فایرفاکس و سایر مرورگرهایی که مرورگر اج مایکروسافت  را به چالش میکشید ، به کاربر هشدار می دهد که «شما اکنون مرورگر ایمن تر و سریعتر مایکروسافت اج را برای ویندوز دارید». این هشدار ویندوز دو گزینه را برای کاربران به صورت محاوره ای ظاهر می کند و کاربران باید یکی از گزینه های «بازکردن مرورگر مایکروسافت اج » و « نصب مرورگر» را انتخاب کنند .
اما این اقدام جدیدی از سوی مایکروسافت نیست ، این شرکت در دو دهه پیش زمانی که دیگر مرورگرها معرفی شدند ، مایکروسافت با هر شیوه ای استفاده از مرورگر قدیمی اکسپلورر خود را ترویج می داد  . اما این بار مایکروسافت در نبرد مرورگرها تنها نیست ، گوگل نیز مرورگر کروم خود را با عنوان مرورگری سریعتر و ایمن تر برای کاربرانی که با دیگر مرورگرها از وبسایت ها دیدن می کنند ، پیشنهاد می کند.
اما به نظر می رسد  مایکروسافت از تصمیم خود در جلوگیری از نصب مرورگرهایی همچون کروم و فایرفاکس در ویندوز ۱۰ منصرف شده است .زیرا در نسخه ی جدید، ویندوز ۱۰ دیگر از از نصب سایر مرورگرها جلوگیری نمی شود.اما مایکروسافت ، اظهار نظری یا واکنشی در مورد انتشار این خبر نشان نداده است .
این شرکت در تلاش برای بازگرداندن حتی سایه ای از سلطه ی پیشین خود با مرورگر اینترنت اکسپلورر است . بر اساس گزارش Statecounter  ،در حال حاضر گوگل کروم ، سهم مرورگر قدیمی مایکروسافت را به خود اختصاص داده است و مرورگر Edge مایکروسافت با طراحی مدرن تر و به روزتر حتی از مرورگر اینترنت اکسپلورر فراتر نرفته است.
در سال های دور ، زمانی که اینترنت اکسپلورر در عرصه ی مرورگرها سلطه داشت ، باعث دردسر بزرگی برای مایکروسافت شده بود .وزارت دادگستری آمریکا و همچنین کمیسیون اتحادیه اروپا ، مایکروسافت را به اقدامات انحصارطلبانه متهم کردند . با این حال بازار مرورگرهای سیستم عامل کاملا متفاوت است ، سلطه ی کروم در کامپیوترهای شخصی و غیبت مایکروسافت از گوشی های هوشمند کاملا تغییر کرده است .
بر اساس آمار منتشر شده سازمان StateCounter ،مرورگر اج ۲ درصد از سهم استفاده از مرورگرها می باشد . اما سایر اینترنت اکسپلورر با ۳ درصد سهم و گوگل کروم با ۶۰ درصد می باشند و در مقایسه با سال گذشته سهم کروم مقداری کم شده است  .
منبع cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up