هشدار بیل گیتس به خریداران بیت کوین: اگر پول کمتری نسبت به ایلان ماسک دارید مراقب این موضوع باشید

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، به خریداران احتمالی بیت کوین (BTC) که می خواهند استراتژی سرمایه گذاری ایلان ماسک را دنبال کنند، هشدار داد. گیتس در مصاحبه ای با امیلی چانگ، خبرنگار بلومبرگ، گیتس پیشنهاد داد که ماسک به تکنیک های پیچیده مدیریت تجارت دسترسی دارد که سرمایه گذاران معمولی به آن تکنیک ها دسترسی ندارند.

وقتی بیل گیتس در مورد حساسیت بیت کوین به افت قیمت در واکنش به یک توییت سوال شد، بدون شک اشاره به پست های ایلان ماسک در شبکه های اجتماعی است، گیتس گفت که ایلان ماسک احتمالا از چنین افت هایی در بازار در امان است. ایلان ماسک انسانی بسیار ثروتمند و پیچیده ای است، بنابر این به نظر نمی رسد که قیمت بیت کوین به طور تصادفی بالا و پایین شود.

در روز سه شنبه، دوهفته پس از اینکه تسلا به میزان 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خرید، در حال حاضر قیمت بیت کوین 20 درصد کاهش یافت و از 58،258 دلار به 46،624 دلار رسیده است. در این مدت تقریبا 400 میلیارد دلار از سرمایه بازار ارزهای رمزنگاری شده در بازار جهانی ارزهای رمزنگاری شده کاهش یافت.

نکته قابل توجه این است که سقوط 20 درصدی ارزهای رمزنگاری شده فقط در چند ساعت بعد از اینکه ایلان ماسک اعلام کرد که به نظر می رسد قیمت های بیت کوین و اتریوم بالا می باشند، اتفاق افتاد. اینکه آیا اظهار نظر ایلان ماسک یک انتقاد بوده یا تلاشی برای منحرف کردن بررسی های احتمالی تاثیر ایلان ماسک بر قیمت ارزهای دیجیتالی، پس از آن کل بازار درگیر نتیجه اظهار نظر ماسک شده است.

بیل گیتس در ادامه مصاحبه ی خود اعلام کرد که سرمایه گذاران معمولی نباید کورکورانه و پیرامون حرکت های هیجانی ایلان ماسک در بازار ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری کنند ، چون مانند ماسک میلیاردر نیستند و باید مراقب باشند. گیتس در ادامه گفت: من فکر می کنم افرادی که هیجانات بازار ارزهای دیجچیتالی را دنبال می کنند پول زیادی برای پس انداز نداشته باشند. بنابراین، من درمورد بیت کویت نظری ندارم و انتظار صعود قیمت آن را ندارم و نظر من این است که اگر پول کمتری نسبت به ماسک دارید، خیلی مراقب باشید.

بنیانگذار مایکروسافت با اشاره به اینکه ارزهای رمزنگاری شده بازدهی چندانی را ندارند و باید روی چیزهایی سرمایه گذاری کنیم در جامعه بازدهی و خروجی تولید داشته باشد. بیت کوین فقط انرژی زیادی را مصرف می کند و تراکنش های ناشناس را امکان پذیر می کند و لی این تراکنش ها برگشت پذیر نیستند. گیس گفت: ارزهای دیجیتالی لزوما چیز بدی نیستند. من فکر می کنم که ارزهای دیجیتالی باید شفاف، برگشت پذیر و اساسا متمرکز باشند.

منبع cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up