مویک ایر ۲ با مدت زمان پرواز ۳۴ دقیقه معرفی شد

شرکت دی جی آی (DJI) پس از گذشت دو و نیم سال از معرفی مویک ایر، در روز گذشته جدید ترین جاشین آن را با نام مویک ایر ۲ (Mavic Air 2) معرفی کرد. پهپاد جدید DJI نسبت به مدل قبلی خود از سنسور بزگتری برای تصویر برداری بهره مند شده است. دی جی آی در مویک ایر ۲ به جای وای فای از فناوری OcuSync استفاده کرده است. مویک ایر ۲ با یکبار شارژ قادر است تا ۳۴ دقیقه پرواز کند. همچنین دارای یک کنترلری کاملا بازطراحی شده نسبت به مدل پیشین خود می باشد.

شرکت چینی DJI پهپاد مویک ایر ۲ را با قیمت ۷۹۹ دلار برای پیش فروش در دسترس علاقه مندان قرار داده است و از ۱۱ مه در بازار ایالات متحده به بازار عرضه خواهد شد. همچنین علاقه مندان می توانند این محصول را با بسته ویژه Fly More که شامل فیلترهای ND به همراه کیف حمل، محافظ پروانه ها، هاب شارژ و سه باتری با قیمت ۹۸۸ دلار خرید کنند.

DJI مویک ایر ۲ را به عنوان هوشمندترین و ایمن ترین پهپاد جدید خود معرفی کرده است. در این پهپاد از نرم افزاری با قابلیت های ویژه ای بهره مند می باشد که با حالتهای از پیش برنامه ریزی شده قادر به تشخیص صحنه برای تصویربرداری می باشد که شامل تشخیص حالت های سوژه های مختلف شامل درختان، برف، چمن، آسمان آبی، غروب خورشید و طلوع آفتاب است. همچنین تمام حالت های پرواز در این دستگاه به روزرسانی شده اند تا کارایی مویک ایر ۲ بهتر از نسخه قبلی شود.

DJI در مویک ایر ۲ از سنسور نیم اینچی با قابلیت Quad Bayer استفاده کرده است. این حسگر شباهت بسیار زیادی به حسگرهای ۴۲ مگلپیکسلی دارد در دو سال گذشته در گوشی های هوشمند نیز استفاده شده است. با استفاده از فناوری کواد بایر این حسگر به صورت پیش فرض تصاویر را با خروجی ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می کند. اما کاربران قادر خواهند بود تصاویری با وضوح کامل نیز ثبت کنند. این سنسور در پشت یک لنز ثابت ۲۸ میلی متری با دیاراگم f2.8 قرار دارد.

مویک ایر ۲ در بخش فیلم برداری نیز امکانات خوبی ارائه می دهد، بر اساس ادعای DJI این پهپاد قادر است ویدئوهایی ۴K را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را ضیظ کند. همچنین قادر است ویدئوهای ۴K را با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه با قابلیت HDR ضبط کند. همچنین مویک ایر ۲ قادر به ثبت تصاویر پانارومای HDR نیز می باشد.

مویک ایر ۲ همچنین قادر به ضبط ویدئوهای تایم لپس ۸K می باشد. اما به گفته ی DJI تمام قابلیت های حالت فیلم برداری این محصول در زمان عرضه پشتیبانی نخواهد شد و حالت فیلم برداری ۸K در پایان ماه ژوئن (تیر ۱۳۹۹) با ارائه ی به روزرسانی جدید تمام قابلیت های فیلم برداری فعال خواهد شد.

مویک ایر ۲ اولین پهپادی می باشد که فناوری AirSense مجهز شده است. با استفاده از این فناوری این پهپاد قادر به شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین اطراف می باشد و به آن ها هشدار می دهد. فناوری ایر سنس ابتدا در آمریکای شمالی در دسترس خواهد گرفت و مدل های دیگر مجهز به این فناوری از تابستان سال جاری در تمام نقاط دنبا به فروش خواهد رسید. تاخیر در تولید مویک ایر ۲ مجهز به فناوری AirSense به دلیل همه گیری ویروس کرونا و مشکلات تولید این محصول اتفاق افتاده است.

مویک ایر ۲ در بخش امنیت نیز توانایی خوبی دارد. طبق اعلام DJI این محصول دارای سنسورهای تشخیص مانع در جلو و عقب دستگاه می باشد. همچنین در پایین دستگاه از سنسورهایی خاص در کنار چراغ های کمکی برای کمک به فرود در نور کم مجهز شده است. DJI قابلیت های پرواز این دستگاه را بهبود داده است و اعلام کرد: شما نباید انتظار  پرواز با حالت خودکار مویک ایر ۲ را مانند حالت پرواز خودکار پهپاد بدون سرنشین Skydio را در این مدل داشته باشید.

مویک ایر ۲ از لحاظ طراحی کمی بزرگتر و سنگین تر از نسل قبلی است. اما در مقایسه با پهپادهای مویک پرو ۲ و مویک ۲ زوم پهپادی کوچکتر به نظر می رسد. هر سه پهپاد دارای طراحی مشابهی می باشند. با رنگ خاکستری موجود می باشند.

مویک ایر ۲ دارای کنترلی جدید است که کمی بزرگتر نسل قبلی می باشد. در کنترلر جدید دیگر خبری از آنتن ها در بالای آن نمی باشد. اکنون در آن منطقه برای نصب گوشی های هوشمند استفاده می شود.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up