موفقیت در آزمون های استخدامی حسابداری

موفقیت در آزمون استخدامی حسابداری

● مروری جامع بر وظایف یک حسابدار | پیش نیاز موفقیت در { آزمون های استخدامی }

اشتغال زایی و رسیدن به درآمد خودکفا نیمی از دغدغه افراد نوجوان و آینده نگر می باشد . از ابتدای تلاش تان جهت رسیدن به موفقیت و استقلال مالی / کاری ، بدانید که مسیر همواری‌ وجود ندارد ! شما باید به طور مداوم خود را آماده پستی بلندی های این مسیر پر تجربه کنید و با آزمون و خطا های مختلف برای اهداف بالاتر توانایی های خود را محک بزنید . آزمون های استخدامی و استخدام در دستگاه های دولتی و یا غیر دولتی ، در وهله اول نیازمند دقت و تمرکز قوی در تجزیه و تحلیل اطلاعاتی است که روزانه در محیط حسابداری یک شرکت و یا هر ارگان دولتی دیگری تجربه می کنید . از این رو شانس رقابت با افرادی است که دارای دقت ، مهارت و قوه تحلیل قوی ای هستند . حسابداری و تمامی مهارت های یک حسابدار ماهر؛ در زمره مشاغل تئوری/ عملی قرار دارند ، چرا که در کنار فراگیری مطالب تئوری مقطع دانشگاه میبایست در مؤسسات و مراکز مالی و سازمان های مختلف به کار آموزی و کسب مهارت های سیستمی مشغول شوید تا در سنوات آتی از درآمد و شغل مطلوب خود احساس رضایت کافی داشته باشید .

هنر حسابدار بودن در میان انبوهی از افراد توانای حاضر در کشور بسیار سخت شده است ، به همین دلیل لازم است برای دستیابی به شغل دلخواه خود باید اطلاعات حسابداری خود را افزایش دهید و در مرحله بعد که نوبت به مصاحبه های کاری میرسد ، باید قوانین مذاکره و برقراری ارتباط با سایر افراد و همچنین مهارت های عالی حسابداری و حل مسئله را به خوبی یاد داشته باشید . با بررسی این متون در خواهید یافت که ؛ حسابدار شخصی است که به نمایندگی از شرکت ها و ارگان های مالی، معاملات تجاری را ثبت و میزان فعالیت و رشد شرکت را به مدیریت گزارش می دهد. همچنین یک حسابدار ماهر و کاربلد در بدو شروع لازم است توجه داشته باشد اصول اولیه رشته حسابداری در خصوص چیست ؟ و یا مفروضات حسابداری چه کاربردی دارد ؟ برای پاسخ به این سوالات باید این چنین ذکر کرد که ، در حقیقت شما با استخدام یک حسابدار به او این قابلیت را می دهید که بر جریان وجوه نقد سیستم مالی شرکت شما دسترسی صد در صدی داشته و آن را ثبت کند.

وظایف و مسئولیت حسابدار

در رشته حسابداری وظایف و مسئولیت افراد حسابدار تنها به یک عنوان محدود نمی شود ، بلکه دارای انواع متنوعی از مسئولیت های مستقل می باشد .اگر بخواهیم تعریف واژه حسابدار را به طور تخصصی و مختصر ارائه دهیم این چنین است، حسابدار با به کارگیری علم و دانش خود و تسلط بر کاربرد های عملی این سیستم در طبقه بندی و ثبت اطلاعات به طور دقیق و سازمان یافته تلاش می کند. در متون زیر مجموعه ای از وظایف یک حسابدار را با توضیحات بیشتر ارائه کرده ایم ، با دقت مطالعه فرمایید . از متداول ترین اقداماتی که در حیطه وظایف اصلی حسابداران به شمار می رود ، محاسبه و تهیه لیست حقوق و دستمزد کارکنان یک سازمان یا مؤسسه است. یک حسابدار ماهر لازم است تمامی عواملی که در تعیین مبلغ حقوق و دستمزد کارکنان شرکت نقش دارد را بررسی کرده و در زمان خاتمه هر ماه با استناد بر اطلاعات مالی موجود از ساعت های کاری ، مرخصی ، غیبت کارکنان، میزان حقوق ، تعداد روز های ماموریت (اعم از درون شهری و برون شهری ) ، حقوق پایه و غیره دستمزد آنان را محاسبه و پرداخت نماید.

در گام بعد فرد حسابدار باید به میزان بودجه، هزینه ها و درآمد شرکت توجه داشته باشد، از این جهت که میزان حقوق و دستمزد کارکنان ، ریز به ریز فاکتورها ، صورت حساب ها و اسناد مربوط به حسابداری را تهیه ، تحلیل ، طبقه بندی و بررسی کند. حسابداران با در نظر گرفتن اطلاعات و مدارک موجود ، نگاهی دقیق بر سود و زیان فعالیت های شرکت، اعداد و ارقام حاصل از تمام فعالیت های انجام شده در شرکت را به صورت کامل و جزئی به مدیریت ارائه می دهد تا مدیریت به آگاهی دقیقی از چگونگی عملکرد شرکت دست یابد. نکته مهم دیگر در خصوص مجموعه وظایف حسابداران این است که ؛ آنان از طریق بررسی بودجه مالی شرکت یا توانایی اقتصادی سازمان ، اللخصوص در پایان سال مالی، از میزان هزینه های شرکت و متناسب بودن آن با وضعیت مالی اطمینان حاصل می کند. در حقیقت افراد حسابدار موظف هستند به طور دقیق همه ی هزینه های شرکت را مورد بررسی و کنترل خود قرار دهند و با تجزیه و تحلیل زنجیره درآمد و هزینه های شرکت، سطح مناسبی از بودجه را برای فعالیت های شرکت در نظر بگیرد.

وظایف ثبت و نگهداری اطلاعات مالی شرکت

از سایر وظایف مهم یک حسابدار ، ثبت و نگهداری اطلاعات مالی شرکت در سیستم شرکت و بخش حسابداری است. حسابدار باید تمامی اطلاعات ورودی را ثبت و آن ها را به طور دقیق مدیریت نماید، در غیر این صورت با کم اهمیت ترین اشتباه در ثبت اطلاعات می تواند در وضعیت مالی شرکت مشکلاتی را به وجود آورد. در ادامه حسابداران با کمک گرفتن از نرم افزار های حسابداری مطابق با فعالیت شرکت و اطلاعات ؛ وظیفه جمع آوری همه ی اطلاعات مالی و ایجاد گزارش های مالی مورد نیاز شرکت برای تصمیم گیری در زمینه فعالیت های خود را برعهده دارند . به عبارتی دیگر، یک حسابدار مسئولیت ایجاد و نگهداری از پایگاه اطلاعات مالی شرکت را برعهده دارد. با استناد و توجه بر مسئولیت ها و وظایفی که یک حسابدار بر عهده دارد، دانش حسابداری را می توان سیستمی در نظر گرفت که در آن فرایند جمع آوری، ثبت و طبقه بندی اطلاعات و ارائه گزارش های مالی و صورت های حسابداری در شکل های مختلف انجام می گیرد.

بدین ترتیب وظیفه اصلی حسابدار شامل سه مرحله مهم و بنیادی می باشد : ۱_ ثبت تمام امور مالی انجام شده در شرکت یا سازمان ۲_ تهیه گزارش های مالی مورد نیاز و ارائه آن به مدیریت است ، افزون براین، حسابدار می بایست با در نظر گرفتن ۳_ استانداردها و دستورالعمل های روز، از دقیق و قانونی بودن تمام معاملات شرکت اطمینان حاصل نماید. در نهایت حاصل کار یک حسابدار ، گزارش های مالی مختلفی است که بر مبنای این گزارش ها برای انجام امور مختلف و دستیابی به اهداف شرکت تصمیم گیری می شود.

همچنین بخوانید : نرم افزار حسابداری شرکتی

آمادگی قبل از مصاحبه شغل حسابداری

● آمادگی قبل از مصاحبه شغل حسابداری

نخستین گام در جهت آمادگی برای قبولی در آزمون و مصاحبه های استخدامی این است که پیش از مراجعه به آن شرکت یا واحد تولیدی یا … ، در خصوص کارفرما و محل کار تحقیقات کامل و جامعی به عمل آورید . حالا ممکن است این سوال پیش بیاید که از کجا یا از چه منبعی فرآیند تحقیقات را آغاز کنیم ؟ در پاسخ به این سوال باید این گونه بیان کرد که مهم ترین نقطه شروع پیدا کردن و بررسی ، وب‌ سایت اینترنتی کارفرما است که به صفحات مجازی ( اجتماعی ) هم گسترش یافته است . در مرحله بعد میبایست تاریخچه سازمان مورد نظر را تحلیل و بررسی کنید، در ادامه فیلد تخصصی شرکت را درک کنید و دانش کافی در مورد ادبیات مورد استفاده در آن را جمع‌ آوری کنید.

به طور معمول و با استناد بر شواهد پیشین در این خصوص ؛ پروفایل دیجیتال شرکت، بازتابی از شخصیت و عملکرد اجتماعی شرکت و مدیریت آن است! پس به احساس و غریزه خود نسبت به طراحی و محتوای وب ‌سایت توجه کنید.
در گام بعد ، سوابق مقطع تحصیلی و کاری خودتان را مرور کنید تا جایی که قادر باشید به ‌راحتی دلیل همه انتخاب‌های تان را به طور صریح و واضح بیان کنید و اگر فاصله‌ای بین سال ‌های تحصیلی یا کاری به وجود آمده آن را شرح دهید. یک مصاحبه استخدامی حسابداری معمولا با سوالات عمومی مصاحبه‌ کننده شروع می ‌شود که روی سابقه تحصیلی و کاری تان متمرکز می‌ شود. اما شما هم باید هر سوال و ابهامی که در مورد سابقه فعالیت کارفرما و سمت مورد استخدام دارید را در حظور مصاحبه کننده به سهولت بیان کنید. بعد از تبادل اطلاعات عمومی، به زور حتم سوالات تخصصی حسابداری مطرح می ‌شوند که باید با مهارت و قاطعیت به آن ها پاسخ دهید.

آگهی استخدامی حسابداری

چگونه برای پذیرفته شدن در آگهی‌های استخدام حسابدار شانس خود را بالا ببریم ؟

هر روزه تعداد بسیار زیادی از آگهی های استخدام حسابدار در فضای اینترنت و در محیط اطراف مشاهده می کنید ؛ اما با این وجود متقاضیان شغل حسابداری هم بسیارند. اگر فارغ‌التحصیل رشته حسابداری هستید یا دوره ‌های معتبری در این زمینه گذرانده‌اید اما هنوز مشغول به کار و درآمد نشده ‌اید؛ لازم است در ابتدا برای استخدام کمک حسابدار اقدام کنید. معمولا سازمان ‌ها برای جذب حسابدار به سابقه کاری توجه ویژه‌ای دارند. بنابراین اگر سابقه کار ندارید بهتر است از ارسال درخواست برای آگهی ‌های استخدام کار آموز حسابداری یا کمک حسابدار آغاز کنید. زمانی که دوره تمرینی کار آموزی را طی می کنید؛ هم به‌عنوان سابقه کار برای شما در ثبت و لحاظ خواهد شد و هم فرصتی استثنایی است تا بتوانید بر روی مهارت ‌های تخصصی خود مسلط شوید و آن ها را افزایش دهید.

در این مدت شما این قابلیت و به عبارتی این فرصت را دارید که تا حد امکان در دوره ‌های آموزشی مرتبط با گرایش تحصیلی خود شرکت کنید و با افراد دیگری که در مجموعه شما و با عنوان حسابدار یا مدیر مالی مشغول به کار هستند؛ ارتباط برقرار کنید. این تعاملات با افراد در آینده برای جذب و استخدام بسیار به کار شما خواهد آمد.اگر هم هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اید؛ برای آگهی ‌های استخدام کمک حسابدار ویژه دانشجویان درخواست بدهید. این زمان فرصتی طلایی است که نیازمندی ‌های بازار کار و علم و دانش مورد نیاز برای انتخاب شدن در گزینش‌ ها را شناسایی کنید .

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up