موفلین ربات حیوان خانگی با فناوری هوش مصنوعی معرفی شد

نمایشگاه CES با وچود همه گیری ویروس کرونا در حال برگذاری می باشد و همه ساله میزبان ربات ها و فناوری های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد. بر اساس گزارش منتشر شده از وب سایت Engadget، در نمایشگاه CES 2021 شاهد رونمایی از رباتی با نام موفلین (Moflin) بودیم. مولفین یک ربات حیوان خانگی است که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کند. مولفین، مانند بسیاری از ربات های هوشمند خانگی که همزمان در CES معرفی می شوند، دارای توانایی های عاطفی و توانایی یادگاری است. جالب است بدانید که مولفین در ابتدا یک ایده ی اولیه بوده است که استارتاپ آن با کمک کیک استارتر شروع به جمع آوری سرمایه اولیه کرد، موفق شد با اعتماد مردم ۶۰۰ هزار دلار جمع آوری کند تا با خیال راحت مولفین را از حالت مفهومی به واقعیت تبدیل کند.

بر اساس گفته ی Vanguard Industries(سازنده ی ربات موفلین)، مولفین با احساسی که دارد می تواند با گذشت زمان به یک حیوان واقعی تبدیل شود. این ربات می تواند انواع رفتارها و احساسات مانند هیجان، آزماش و حالت عادی بودن را با توجه به شرایطی که قرار دارد از خود نشان دهد. به نظر می رسد این ربات به حدی هوشمند است که می تواند افراد مختلف را باهم تشخیص دهد که در حال تعامل با موفلین هستند و به طور واضح با طیف وسیعی از صداها و حرکات پاسخ می دهد.

موفلین یک حیوان خانگی مدرن برای عصر مدرن می باشد. به همین ترتیب انتظار نداشته باشید که این ربات را با کابل شارژ کنید، فرایند شارژ موفلین به وسیله  محفظه ی تخم مرغی شکل با وسیله ی فناوری شارژ بیسیم شارژ می شود. مالک دستگاه باید موفلین را درون آن محفظه قرار دهد تا باتری اش شارژ شود. موفلین به هنگام شارژ مانند حیوانات خانگی حرکات، لرزش و زمزمه از خود بروز می دهد تا کاملا شبیه به حیوانات واقعی به نظر برسد. این ربات مجهز به یک میکروفون است تا با به وسیله ی آن صدایتان را بشنود و به شما واکنش نشان دهد. همچنین، به وسیله ی بلوتوث می تواند به اپلیکیشن های موبایل متصل شود. در حال حاضر سازنده ی این ربات اعلام نکرده است که اپلیکیشن موبایلی موفلین شامل چه تنظیمات و امکاناتی می باشد. موفلین با پوشش خز دار خود در دورنگ قهوه ای و نقره ایموجود می باشد که می توانید هر از چند گاهی پوشش خز دارش را بشویید و باتری ها را تعویض کنید.

کاربران می ربات موفلین را از طریق کیک استارتر با قیمت ۴۰۰ دلار پیش خرید کنند. گفته می شود این ربات تا تابستان سال جاری میلادی وارد بازر می شود.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up