مایکروسافت غول فناوری تشخیص گفتار Nuance را تصاحب می کند

شرکت دیسکورد ممکن است تنها هدف اصلی مایکروسافت برای خرید کردن نباشد. خبرگزاری بلومبرگ ادعا میکند که مایکروسافت در یک مذاکره ای به ارزش تقریبی 16 میلیارد دلار در حال امضای قرار داد خرید غول فناوری گفتاری به نام Nuance می باشد. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که مایکروسافت صاحب شرکت Nuance شود، اما مذاکرات تا حد قابل قبولی پیش رفته است و ممکن است مایکروسافت و Nuance در هفته جاری این قرار داد را رسانه ای کنند.

اما افشا کنندگان این قرارداد اعلام نکرده اند که چرا مایکروسافت می خواهد Nuance را تصاحب کند. با این وجود مایکروسافت با خرید این شرکت می تواند مزایای متعددی را کسب کند. Nuance به دلیل سیستم تشخیص گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی مشهور شده است و مایکروسافت می تواند از این ابزار و سایر ابزارهای هوش مصنوعی در محصولات متعدد خود استفاده کند. مایکروسافت با تصاحب این شرکت می تواند در اهدافی که در حوزه ی مراقبت های بهداشتی دارد موفق تر عمل کند. مایکروسافت قبلا در پروژه Cloud Healthcare و چند پروژه ی دیگر با شرکت Nuance همکاری کرده است، از جمله پروژه هایی که این دو شرکت با هم همکاری کرده اند می توان به پروژه ی مکالمات دکتر و بیمار را به پرونده پزشکی تبدیل کند، اشاره کرد.

تصاحب Nuance توسط مایکروسافت احتمالا خطری متوجه فناوری‌های عمومی این شرکت مثل نرم‌افزار Dragon Anywhere نمی‌کند و بعید نیست مایکروسافت استراتژی این نرم‌‌افزار را تغییر بدهد؛ به ‌همین دلیل اگر به‌زودی شاهد بازطراحی Dragon Anywhere یا ادغام شدن آن با یکی از سرویس‌های مایکروسافت بودید تعجب نکنید.

اما طرفداران نرم افزار Dragon Anywhere بدانند که بعید نیست که مایکروسافت با خرید Nuance استراتژی این نرم افزار را تغییر دهد، بنابراین اگر نرم افزار Dragon Anywhere اصلاح شد و یا با سایر سرویس های مایکروسافت ادغام شد تعجب نکنید.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up