مایکروسافت دیفندر از حملات سخت افزاری جلوگیری می کند

مایکروسافت دیفندر

سرویس جدید مایکروسافت به نام (Microsoft Defender Advanced Threat Protection) به منظور حفاظت کاربران سازمانی در شناسایی و پاسخ به تهدیدات امنیتی توسعه داده شده است. همچنین از قابلیت اسکن UEFI در آخرین به روزرسانی سرویس امنیتی این سرویس ارائه خواهد شد که در برابر حملات سخت افزاری تمرکز دارد. مایکروسافت روز گذشته در پست وبلاگ خود قابلیت جدید Microsoft Defender ATP را تایید کردند که هدف اسکن عمیق تر UEFI که قابلیت های مقابله در سطح سیستم عامل را گسترش می دهد.

اسکنر جدید UEFI اساسا فایل های سیستمی را بررسی می کند و در زمان اجرا با پردازنده مادربرد در تعامل می باشد.اسکنر UEFI یک راهکار جدید آنتی ویروس داخلی در ویندوز ۱۰ است و به مایکروسافت دیفندر ATP امکان منحصر به فردی برای اسکن در داخل فایل های سیستم عامل و ارزیابی های امنیتی را می دهد. همچنین بینش ما در تولید تراشه ها لحاظ خواهد شد که در نتیجه لایه محافظتی ATP قوی تر و گسترش می یابد.

بر اساس اعلام ردموندی ها، اسکنر جدید UEFI از اجزای مختلفی برای بررسی های امنیتی بهره می برد از جمله ابزار ضد ریشه UEFI، اسکنر کامل فایل های سیستمی و از موتوز تشخیص بسیار قوی ای استفاده می کند تا قادر به تجزیه تحلیل پویا را برای شناسایی تهدیدات امنیتی باشد.سیستم ATP پس از شناسایی تهدید امنیتی یک پیامی در قسمت Microsoft Defender Security Center  به نمایش در می آورد و سپس مشتریان سرویس ATP می توانند آن ها را تجزیه تحلیل کنند تا به فعالیت های مشکوک در سطح سیستم عامل در محیط سازمانی خود پاسخ دهند . علاوه بر این، تیم های امنیتی با استفاده از قابلیت شکار پیشرفته در ATP، قادر خواهند بود تهدیدات امنیتی را در سطح سیستم خود شناسایی و شکار کنند.

با این حال، این یک تغییر بسیار خوب برای شرکت هایی است که از سرویس ویندوز دیفندر ATP استفاده می کنند و مایکروسافت تلاش های خود را با استفاده از این ابزار برای محافظت از مشتریان خود افزایش داده است.  تیم توسعه Defender ATP مایکروسافت اعلام کرد: اسکنر UEFI حتی از تهدیدات موجود در سیستم عامل، جایی که مهاجمان بیش از پیش در آن متمرکز بوده اند، از قابلیت مناسبی برخوردار می باشد و دیوار امنیتی مناسبی می باشد. اکنون تیم های امنیتی ابزار بهتری در اختیار دارند تا بتوانند با بررسی های عمیق تر حملات سیستمی را کاهش دهند.

منبع onmsft

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up