مایکروسافت به پشتیبانی از زبان برنامه نویسی PHP پایان می دهد

مایکروسافت به پشتیبانی از زبان برنامه نویسی php پایان می دهد

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که به پشتیبانی از زبان برنامه نویسی از زبان برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) در سیستم عامل ویندوز خاتمه می دهد. مایکروسافت پشتیبانی از پی اچ پی را از سال ها پیش از زمان معرفی ویندوز ویستا آغاز کرده است. در حال حاضر، مایکروسافت از نسخه های PHP 7.3 و PHP 7.4 پشتیبانی می کند و همچنین در رفع مشکلات PHP 7.2 تلاش زیادی کرده است. مایکروسافت اعلام کرده است که با انتشار نسخه PHP 8.0 به پشتیبانی از زبان برنامه نویسی پی اچ پی پایان می دهیم.

هرت، مدیر پروژه ی زبان برنامه نویسی PHP در مایکروسافت، در اطلاعیه رسمی این شرکت اعلام کرد: ما می دانیم که یک سال دیگر تا پایان رفع اشکالات و باگ های پی اچ پی نسخه ۷٫۴ باقی مانده است. اما با پایان این یکسال، یک سال دیگر برای رفع مشکلات امنیتی این زبان برنامه نویسی پشتیبانی خواهیم کرد. ما متعهد هستیم تا یک سال دیگر به پشتیبانی و توسعه زبان برنامه نویسی PHP در نسخه های ۷٫۲، ۷٫۳ و ۷٫۴ در سیستم عامل ویندوز ادامه دهیم. با این حال، ما به هیچ وجه از نسخه های ۸٫۰ و حتی فراتر از آن در سیستم عامل ویندوز پشتیبانی نخواهیم کرد.

اما توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) نگران اجرای این زبان محبوب در ویندوز نباشند، اگر میخواهید که آخرین نسخه از پی اچ پی را در ویندوز اجرا کنید، باید از ساب سیستم ویندوز برای لینوکس یعنی (WSL) استفاده کنید و PHP را در محیط سیستم عامل لینوکس اجرا کنید.

منبع mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up