مایکروسافت برای پیش بینی وضعیت آب و هوا و تغییرات آب و هوایی یک ابر رایانه 1.2 میلیارد پوندی خواهد ساخت

اداره هواشناسی انگلستان به نام (Met Office) برای پیش بیتی وضعیت آب و هوا و تغییرات آب و هوایی از ابر رایانه ای به ارزش 1.2 میلیارد پوند (تقریبا 1.7 میلیارد دلار) استفاده خواهد کرد. این ابر رایانه با مشارکت مایکروسافت و بودجه ای که در سال گذشته توسط دولت انگلیس تعیین شد ساخته خواهد شد. این پروژه پس از اتمام، در میان 25 ابر رایانه ی برتر جهان قرار می گیرد و دو برابر قدرت بیشتری نسبت به ابر رایانه های موجود د در این کشور خواهد بود.

مایکروسافت در وب سایت رسمی خود این خبر را منتشر کرد و اعلام کرد که این ابر رایانه برای پیش بینی آب و هوای نا مساعد استفاده خواهد شد که به دولت انگلیس کمک می کند تا بداند چه مناطقی را باید برای مقابله با سیل و طوفان و دیگر بلایای طبیعی مقاوم سازی کند. همچنین قرار است از این ابر کامپیوتر در مدل سازی آب و هوایی استفاده شود و بخشی از اهداف انگلیس خواهد بود که به وسیله این پروژه بریتانیا را به کشوری تبدیل خواهد کرد که گازهای مضر این کشور را تا سال 2050 به صفر خواهد رساند.

وزیر انرژی پاک انگلستان کواسی کوارتنگ اعلام کرد: همکاری بین سازمان هواشناسی انگلستان و مایکروسافت برای ساخت قدرتمندترین ابر رایانه پیش بینی آب و هوا در جهان در واقع تاییدیه ای برای اعتبار انگلستان در حفاظت از محیط زیست می باشد، زیرا در اواخر سال جاری انگلستان میزبان اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در سال جاری خواهد بود.

بنی ادرسبی، مدیر اجرایی سازمان هواشناسی بریتانیا، گفت: ما خوشحالیم که با همکاری مایکروسافت می توانیم قابلیت ابر رایانه ای خود را ارائه دهیم.با همکاری یکدیگر، ما مجموعه ای از داده های آب و هوایی را با بالاترین کیفیت ارائه خواهیم داد و در پیش بینی ها نیز دقیق تر خواهیم بود که در نتیجه تصمیماتی خواهیم گرفت که به مردم این امکان را می دهد تا در امنیت بیشتری در امان باشند و رشد کنند.

این ابر رایانه در تابستان 2022 به بهره برداری خواهد رسید. گفته می شود که در ساخت این ابر رایانه از 100 درصد انرژی تجدیدپذیر استفاده خواهد شد که این ابر رایانه را به پایدارترین و سازگارترین ابرکامپیوترهای جهان با محیط زیست خواهد بود.عمر این ابر رایانه 10 سال خواهد بود و از مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) در تامین قدرت آن استفاده خواهد شد.

منبع windowscentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up