مایکروسافت اپیلیکیشن های اندروید را در ویندوز ۱۰ اجرا می کند

در اوایل هفته گذشته شایعاتی منتشر شد که از سال آینده میلادی اپلیکیشن های اندروید بدون استفاده از شبیه سازهای اندرویدی در ویندوز ۱۰ اجرا خواهند شد. در حاضر حاضر کاربران برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۰ از شبیه سازهایی مانند Bluestacks استفاده می کنند، اما بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری ویندوز سنترال منتشر شده است مایکروسافت در حال تلاش برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۰ به صورت مستقیم و بدون نیاز به شبیه سازهای اندرویدی می باشد.

گفته می شود، مایکروسافت این قابلیت جدید را Project Latte نام گذاری کرده است. این قابلیت به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا اپلیکیشن های اندرویدی خود را مستقیما در ویندوز اجرا کنند. کاربران می توانند اپلیکیشن های خود را در MS Store جستجو کنند و سپس آن ها را همانند سایر برنامه های ویندوز نصب کنند.

البته مایکروسافت اطلاعاتی از نحوه اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز منتشر نکرده است و اینکه آیا این قابلیت در ویندوز با معماری ARM ارائه خواهد شد یا خیر. اما کاملا منطقی به نظر می رسد که این قابلیت را برای اپلیکیشن های اندرویدی بر پایه معماری ARM ارائه کند. اگرچه بسیاری از برنامه هایی مانند Uber، Gmail و سایر برنامه ها به پشتیبانی از خدمات گوگل نیازدارند. اما مشخص نیست که مایکروسافت قصد دارد از این مجموعه پشتیبانی کند یا خیر. سایر سیستم عامل هایی که سازگاری با برنامه های بومی اندروید را ارائه می دهند، یکپارچه سازی خدمات گوگل پلی بومی را ارائه نداده اند.

با این وجود، پشتیبانی از برنامه های اندروید بومی میتواند علاوه بر استقبال کاربران، مخصوصا با توجه به اینکه پشتیبانی از MacOS از برنامه های آیپد و آیفون، میتواند مورد استقبال خوبی قرار بگیرد.این قابلیت بیشتر توسعه دهندگان اندروید را ترغیب می کند تا برنامه های خود را با پشتیبانی از صفحه نمایش بزرگتر توسعه دهند.

منبع androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up