مایکروسافت اج در سال 2022 کمتر از 2 درصد از سهم بازار را به دست آورد

مایکروسافت اج در سال 2022 کمتر از 2 درصد از سهم بازار را به دست آورد

Statcounter در گزارش جدید خود اطلاعاتی در مورد مرورگرهای مختلف در پلتفرم ها و سیستم عامل های مختلف منتشر کرده است. نمای کلی داده ها نسبت به گذشته تغییر نکرده است گوگل کروم همچنان با اختلاف زیادی در رتبه اول باقی می ماند، در حالی که اج، سافاری و فایرفاکس همچنان برای رتبه دوم در رقابت هستند. توجه داشته باشید که : داده های Statcounter  به طور 100٪ دقیق نیستند، بنابراین نباید گزارش هایی مانند این را با اطمینان کامل در نظر گرفت. می توانید نحوه جمع آوری داده های Statcounter را در صفحه رسمی اطلاعات رسمی اسناد رسمی این پلتفرم بیاموزید.

سهم مرورگرها در سال 2022

طبق آمار Statcounter، کروم در حال حاضر 66.16 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در دسامبر 2022، مرورگر گوگل تنها 0.02 امتیاز از دست داد (از 66.18٪ در نوامبر 2022) که ممکن است فقط یک حاشیه خطا باشد. مایکروسافت اج با 10.99% که نسبت به ماه گذشته 0.18  افزایش داشته است و دومین مرورگر محبوب دسکتاپ است. مرورگر سافاری تنها مرورگر انحصاری macOS است که باعث می‌شود اپل نتواند از سهم بازار فعلی خود عبور کند. Statcounter ادعا می کند که مرورگر سافاری اپل در حال حاضر با سهم 8.98٪  را در اختیار دارد. فایرفاکس با 7.22%  چهارم و اوپرابا 3.29%  پنجم است.

با ورود به سال 2023، بیایید سهم مرورگرها را در مقایسه با سال های گذشته ببینیم تا رشد یا کاهش سال به سال را مشاهده کنیم.

نمودار رشد سالانه مرورگرها

سهم کلی برای مرورگران با سابقه تغییر چندانی نکرد. گوگل کروم در جایگاه 65 تا 70 درصدی خود با افزایش و افت دوره ای ثابت بوده است و همچنان محبوب ترین مرورگر بازار می باشد. همین امر در مورد سافاری با 9 درصد سهم بازارش نیز صدق می کند. فایرفاکس کاهش قابل توجهی در تعداد کاربران داشته است که از حدود 10٪ در اوایل سال 2020 به 7.22٪  کاهش داشته است.

مایکروسافت اج  با بیش از ۱ میلیارد دستگاه ویندوز فعال که قادر به اجرای اج مبتنی بر کرومیوم هستند، سهم زیادی را به خود اختصاص نداده است. اگرچه مایکروسافت اج همچنان در حال صعود است، اما رشد سالانه آن کمتر از 2 درصد است. تشویق کاربران به مهاجرت از کروم به اج سخت است، و این نشان می‌دهد که چرا مایکروسافت گاهی اوقات به روش‌های نه چندان کاربرپسند برای تحمیل مرورگر اج با استفاده از انواع روش‌های آزاردهنده متوسل می‌شود.

منبع neowin

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up