مالیات جدید اپ استور اپل بر تبلیغات، ضربه مستقیمی به متا است

اپل با قوانین جدید خود از فیسبوم و اینستاگرام درامد کسب میکند

درست زمانی که فکر می کردیم رابطه بین اپل و متا در صلح خواهد ماند اما این آرامش گویا به پایان رسیده است. در  روز دوشنبه، اپل بی سر و صدا قوانین اپ استور خود را به روز کرد تا از توسعه دهندگان iOS بخواهد از خریدهای درون برنامه ای استفاده کنند و در نتیجه کارمزد 30 درصدی به اپل برای ترویج پست ها در شبکه های اجتماعی پرداخت کنند. این در درجه اول فیس‌بوک و اینستاگرام را تحت تأثیر قرار می‌دهد، که به مردم اجازه می‌دهند برای افزایش دسترسی به پست‌هایشان هزینه پرداخت کنند.

این اولین بار است که اپل به طور مستقیم از تبلیغات در برنامه های iOS مالیات می گیرد. این قانون جدیدی که اپل برای اپ استور تعیین کرده است بیشر به ضرر شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است. سخنگوی شرکت تام چانیک بیانیه زیر را برای وب سایت The Verge ارسال کرد: «اپل همچنان به توسعه سیاست‌های خود برای رشد تجارت خود ادامه می‌دهد و در عین حال در تلاش است دیگر شرکت ها را در اقتصاد دیجیتال تضعیف کند. اپل پیش از این گفته بود که سهمی از درآمد تبلیغاتی توسعه دهندگان را برای خودش در نظر نمیگیرد و اکنون ظاهراً نظر خود را تغییر داده است. ما همچنان متعهد به ارائه راه‌های ساده به کسب‌وکارهای کوچک برای اجرای تبلیغات و رشد کسب‌وکارشان در برنامه‌هایمان هستیم.»

پرداخت هزینه برای افزایش پست‌ها یک ویژگی رایج نه تنها در برنامه‌های متا بلکه در سایر برنامه‌های اجتماعی مانند توییتر و تیک‌تاک است. تفاوت فیس بوک و اینستاگرام در این است که آنها در حال حاضر از سیستم خرید درون برنامه ای اپل برای تقویت پست ها استفاده نمی کنند در حالی که توییتر، تیک تاک و دیگران از این کار استفاده می کنند.گفته می شود که اپل فیس بوک را تحت فشار قرار داد تا شروع به مسیریابی این پرداخت های پست افزایش یافته از طریق اپ استور کند و فیس بوک در برابر آن مقاومت کرد.

بر اساس صحبت‌های وبسایت ورج با کارمندان متا، سیاست جدید نباید تأثیر مادی بر درآمد شرکت متا داشته باشد. اما نگرانی در مورد مجموعه قبلی وجود دارد و اینکه اپل در نهایت به همان قانون برای برنامه مدیریت تبلیغات مستقل متا نیاز خواهد داشت. به لطف منطق فعلی اپل، این برنامه در حال حاضر از استفاده از خریدهای درون برنامه ای برای افزایش معاف است زیرا تبلیغات خریداری شده در خود برنامه نمایش داده نمی شوند.

در بیانیه ای که با The Verge به اشتراک گذاشته شد، پیتر عجمیان، سخنگوی اپل، معرفی قانون جدید را کم اهمیت جلوه داد و گفت که اپ استور مدت هاست کالاها و خدمات دیجیتال را کاهش داده است. عجمیان در بیانیه‌ای گفت: سال‌هاست که دستورالعمل‌های اپ استور مشخص است که فروش کالاها و خدمات دیجیتال در یک اپلیکیشن باید از خرید درون‌برنامه‌ای استفاده کند. تقویت، که به یک فرد یا سازمان اجازه می‌دهد تا برای افزایش دسترسی به پست یا نمایه، هزینه پرداخت کند، یک سرویس دیجیتالی است، بنابراین مطمئناً خرید درون برنامه‌ای لازم است. این همیشه همینطور بوده است و نمونه های زیادی از اپلیکیشن ها وجود دارد که این کار را با موفقیت انجام می دهند.

بزرگترین تبلیغ کنندگان متا فشار اخیر اپل را احساس نمی کنند. به گفته اریک سوفرت، تحلیلگر محترم صنعت تبلیغات، این افرادی هستند که افزایش یکباره در اینستاگرام و فیس بوک را خریداری می کنند که بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند زیرا آنها باید برای همان سطح توزیع هزینه بیشتری بپردازند. اپل با وارد کردن خود به فرآیند افزایش پست رسانه‌های اجتماعی و دریافت 30 درصد کارمزد، اثربخشی هزینه‌های تبلیغاتی را برای مشاغل کوچک و تأثیرگذاران کاهش می‌دهد.

من در مورد هدف سیاست اپل اطلاعاتی ندارم (لطفاً در صورت تماس با ما تماس بگیرید!)، اما به سختی می توان آن را چیزی جز حمله آشکار دیگری به متا دانست که قبلاً بیش از 10 میلیارد دلار در تبلیغات ضرر کرده است. درآمد ناشی از درخواست ردیابی تبلیغات آیفون. در همان زمان، اپل در حال رشد سریع تجارت تبلیغاتی خود است و تبلیغات را در بخش‌های بیشتری از اکوسیستم خود قرار می‌دهد.

منبع theverge

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up