ماسک های سه بعدی نتوانستند فیس آی دی آیفون را فریب دهند

فیس آیدی آیفون فریب ماسک های سه بعدی را نخورد
یک ماسک سه بعدی و یا حتی یک عکس از یک چهره، قادر به فریب سیستم های تشخیص چهره ی پرداخت و سیستم های تشخیص چهره در هواپیماها می باشد، اما نمی توانند فیس آی دی را فریب بدهند. بر اساس گزارش Fortune، آزمایشی توسط یک شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی انجام شده است در مورد این موضوع انجام شده است که نتایج بسیار جالبی بدست آمده است. این آزمایش توسط شرکت هوش مصنوعی با نام Kneron انحام شده است که شامل بازدید از مکان های عمومی و مکان هایی که می توان در آنجا سیستم تشخیص چهره را برای پرداخت فریب داد انجام شده است. به عنوان مثال، بخشی از این آزمایش ها در فروشگاه های آسیایی صورت گرفته است، جایی که فناوری تشخیص چهره به طور گسترده مستقر شده است. تیم Kneron از ماسک های سه بعدی با کیفیت بالا برای فریب سیستم های پرداخت AliPay و WeChat برای خرید استفاده کردند.

این سیستم ها، شباهت بسیار زیادی به سیستم هایی است که در فرودگاه ها مشاهده میشوند و برای تایید هویت کاربر، به جای اثر انگشت از چهره ی شخص استفاده می کنند. از نظر تئوری چنین ماسکهایی می توانند به کلاهبرداران اجازه دهند از صورت اشخاص دیگر به حساب بانکی آن ها برای خرید استفاده کنند. اما تست های انجام شده در پایانه های حمل و نقل بسیار نگران کننده تر از بقیه بودند. این آزمایش در فرودگاه Schiphol، بزرگترین فرودگاه هلند، تیم Kneron به راحتی موفق شدند سیستم تشخیص چهره مستقر در این فرودگاه را فقط با نمایش یک عکس روی نمایشگر فریب دهند. همچنین این تیم می گوید که با استفاده از همین روش توانسته است سیستم تشخیص چهره پرداخت کرایه ی پایانه های حمل و نقل قطار کشور چین را فریب دهند.

اما بدانید که ساخت چنین ماسک هایی بسیار گران قیمت و زمان بر است، بنابر این بعید به نظر می رسد که یک فرد عادی قادر به ساخت این ماسک ها باشد، اما مطمئنا این بروش برای کلاه برداری از افراد ثروتمند و معروف استفاده می شود. اما فریب سیستم های تایید چهره فرودگاهی با یک عکس بسیار نگران کننده است. با این حال خبر خوشحال کننده ای برای کاربران آیفون نیز می باشد که ماسک های سه بعدی با کیفیت نتوانستند فیس آی دی گوشی های آیفون را فریب دهند، حتی آیفون ایکس که از نسخه اولیه ی فیس آی دی در آن استفاده شده است، ماسک های سه بعدی نتوانستند آن را فریب دهند. اما اپل برای مقابله با این مشکلات، پتنتی را به ثبت رساند که در سیستم تشخیص چهره آیفون حرکات عضلات صورت را نیز مورد بررسی قرار می دهد و همین موضوع باعث می شود فریب خوردن این سیستم به پایین ترن حد برسد.

منبع ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up