لامبورگینی به دستیار صوتی الکسا مجهز می شود

آمازون اعلام کرد که دستیار صوتی خود را به تعداد معدودی از وسایل نقلیه جدید مجهز خواهد کرد. شرکت لامبورگینی خودروی هوراکان ایوو (Hurac itsn Evo) خود را به دستیار صوتی الکسا مجهز خواهد کرد و همجنین شرکت استارتاپی ریویان در دو خودروی تمام الکتریکی  خود یعنی R1S شاسی بلند و R1T پیکاپ باربری از دستیار صوتی الکسا استفاده خواهد کرد. همچنین شرکت آمازون اعلام کرده است ۱۰۰ هزار از وانت های حمل کالای خود را به این سیستم مجهز خواهد کرد.

با اعلام رسمی شرکت آمازون، از ابتدای سال  ۲۰۱۹ امکان ادغام دستیار صوتی الکسا در خودروهای نام برده شده و همچنین در محصولات شرکت جنرال موتورط و فولکس واگن نیز در دسترس خواهد بود.رویویان و لامبورگینی جدیدترین شرکت هایی هستند که با غول فناوری جف بزوس همکاری می کنند. شرکت های معروف و بزرگ دیگری از جمله تویوتا، بی ام و، فورد و آئودی نیز خبر ادغام محصولات خود را با دستیار صوتی الکسا در محصولات خود را اعلام کرده بودند.

پس از فعالسازی الکسا در خودروها، رانندگان می توانند از الکسا برای مدیریت اطلاعات ناوبری و مسیریابی، پخش موسیقی یا فایل های صوتی و برقراری تماس های تلفنی استفاده کنند. همچنین می توانند با دستگاه اکوی دیگری که در خانه خود دارند ارتباط برقرار کنند، به عنوان مثال در صورتی که به خانه نزدیک می شوند به الکسا بگویند که چراغ های خانه را روشن کند و همچنین دمای خانه را تنظیم کنند.

در حال حاضر اطلاعاتی از عرضه ی خودروی سوپراسپرت لامبورگینی ۲۶۸ هزاردلاری و ریویان منتشر نشده است. امازون قصد دارد محصول جدیدی به نام Echo Auto را برای خودروهایی که به دستیار صوتی الکسا مجهز نیستند طراحی کند تا از این دستیار در خودروهای خود استفاده کنند. امازون اعلام کرد که فروش این محصول در کشور هند از ژانئیه و در اروپا در ماه فوریه آغاز می شود.

در اواخر سال جاری مشتریان الکسا قادر خواهند بود برای خرید سوخت در جایگاه های سوخت Mobil و Exxon به وسیله ی الکسا هزینه سوخت را پرداخت کنند. این خرید از طریق سرویس آمازون پی انجام می شود و توسط Fiserc ارائه دهنده فناوری جهانی مالی پشتیبانی خواهد شد.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up