فیس بوک، گوگل و توییتر هنگ کنگ را به دلیل قوانین جدید حریم خصوصی ترک می کنند

شرکت شرکت های فناوری در حال حاضر با دولت هنگ کنگ مشکلاتی دارند و به نظر می رسد این تنش در حال افزایش می باشد. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ائتلاف اینترنتی آسیا (Asia Internet Colition)، یک اتحاد فناوری شامل فیس بوک، گوگل، توییتر است؛ به هنگ کنگ هشدار داده است که اگر مقامات با اصلاح قوانین محافظت از داده که منجر به تحت پیگرد قرار گرفتن کارکنان این شرکت ها به جرم داکسینگ (Doxing) می شود، شرکت های فناوری در این منطقه فعالیت خود را متوقف خواهند کرد. جرم داکسینگ نوعی از نقض حریم خصوصی است که خرابکاران به اطلاعات شخصی افراد دست پیدا می کنند و با انتشار آن ها می توانند از باج خواهی کنند.

اصلاحات قوانین هنگ کنگ در ماه می سال 2021 توسط سازمان قانون اساسی کشور هنگ کنگ اعلام شد که این اصلاحات می توانند حفاظت از داده ها را در این کشور را تحت تاثیر قرار بدهند. مسئولین هنگ کنگ اعلام کرده است که این قوانین جدید برای مقابله با کارزارهای داکسینگ که از زمان اعتراضات سال 2019 در این منطقه بود، بسیار ضرروری می دانند. این اصلاحات پیشنهادی که شامل جریمه های نقدی 1 میلیون دلار هنگ کنگ (معادل 128 هزار دلار آمریکا) می باشد و همچنین 5 سال زندان نیز برای افراد مجرم در نظر گرفته می شود.

بر همین اساس، غول های فناری نگران هستند که اگر کاربران اطلاعات شخصی خود را به صورت آنلاین اشتراک بگذارند، حتی اگر به معنای آسیب رساندن نباشد، ممکن است کاربران با تحقیقات جنایی روبرو شوند یا حتی اتهاماتی به آن ها وارد شود و سرویس دهی خود را برای این ناحیه متوقف کنند. همچنین شرکت های فناوری نگرانی هایی را در مورد انکار کردن جرم به اشتراک گذاری اطلاعات خیلی ساده و همچنین آزادی بیان نیز می باشند. اما مسئولین هنگ کنگ این اتهامات را قبول ندارند و اعلام کرده اند که این اصلاحات منجر به محدودیت آزادی بیان کاربران نخواهد شد. گفته می شود که این اصلاحیه تا پایان سال جاری به تصویب برسد.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up