فیسبوک به استفاده 100 درصدی از انرژی های تجدیدپذیر رسیده است

فیسبوک اعلام کرد به هدفی که در سال های گذشته برای تعمین انرژی از انرژی های تجدید پذیر برنامه ریزی کرده بودیم، دست پیدا کردیم. فیسبوک از سال 2018 اعلام کرده بود که قصد دارد با تمام فعالیت های جهانی خود را به طور کلی از انرژی های تجدید پذیر تامین کند. این شرکت اکنون تلاش خود را بر روی هدف وسیع تری متمرکز کرده است، فیسبوک قصد دارد تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از فعالیت های جهانی (زنجیره ارزش) خود را به صفر برساند. زنجیره ارزش فیسبوک شامل تامین کنندگان و فعالیت های تجاری مانند مسافرت و رفت و آمد کارکنان می باشد.

فیسبوک برای نخستین بار در سال 2018 اعلام کرد که 100 درصد از فعالیت های کاری و سازمانی خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین می کند، زیرا شرکت های بزرگ صنعتی و فناوری در تلاش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی قصد دارند فعالیت های خود را که به محیط زیست آسیب می رساند کاهش دهند. دو سال قبل، حدود 143 کشور در توافق نامه آب و هوای پارس متعهد شدند که دمای کره زمین را کمتر از 2 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن و در حالت ایده آل در 1.5 درجه سانتی گراد نگه دارند.

گوگل، مایکروسافت، اپل و آمازون نیز اعداف زیست محیطی خود را اتخاذ کرده اند و میلیاردها دلار صرف خرید انرژی های تجدید پذیر کرده اند تا بتوانند تولید گازهای گلخانه ای را به صفر برسانند. رشد شرکت هایی که برای انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری می کنند بسیار خوب است. فیسبوک تاکنون 8 میلیارد دلار در پروژه های انرژی پاک از جمله 63 نیروگاه بادی و خورشیدی سرمایه گذاری کرده است. این شبکه اجتماعی برای بیش از 6 گیگاوات انرژی بادی و خورشیدی قراردهای بسیاری بسته است که کمتر از سرمایه گذاری 6.5 گیگاواتی آمازون است. سرمایه گذاری 6.5 گیگاواتی آمازون، این شرکت را به بزرگترین خریدار انرژی های تجدیدپذیر در جهان تبدیل کرده است. دستاورد فیسبوک در انرژی های تجدید پذیر با روز زمین مصادف شده است.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up