صفحه نمایشگر هوشمند گوگل مجهز به دستیار گوگل اسیستنت می شود

بر اساس گزارش رسانه Nikkei Asian Review ، پس از آنکه کمپانی بزرگ گوگل به دیگر سازنده های سخت افزاری اجازه داد تا در محصولات خود از دستیار صوتی گوگل اسیستنت در ساهت نمایشگر های هوشمند استفاده کنند . اکنون گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد گوگل در حال توسعه صفحه نمایشگر هوشمند اختصاصی خود برای عرضه در سال جاری می باشد . کمگانی گوگل ابتدا در ماه ژانویه از توسعه نمایشگرهای هوشمند هماره با اسپیکر های هوشمند و مجهز به هوش مصنوعی به خانه ها خبر داد . پس از آن شرکت های لنوو و جی بی ال محصولات خود را طی هفته های گذشته با قیمت پایه ۲۰۰ دلار روانه بازار کردند .

این نشان می دهد عرضه نمایشگرهای هوشمند به برندهای مطرح شده به گوگل این فرصت را می دهد تا با شرکت بزرگ آمازون که در ماه ژوئن سال گذشته محصول اکو شو خود را با قیمت ۲۳۰ دلار روانه بازار کرد ، به رقابت بپردازد . در حالی که دستگاه های یاد شده از لحاظ سخت افزاری مشابه یکدیگر می باشند ، اما در نرم افزار و خدماتی که ارائه می دهند ، کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند . گوگل ممکن است در این زمینه نسبت به آمازون برتری داشته باشد ، زیرا گوگل می تواند خدماتی از جمله ارائه یوتیوب ،سرویس موسیقی اسپاتیفای و سرویس صدا و دیدئو به وسیلع کروم کست و امکان دسترسی به دیگر سرویس ها مانند تصاویر و تقویم گوگل  را ارائه دهد .

چیزی که هنوز وجود ندارد ، یک فروشگاه نرم افزاری است  ، گوگل با نداشتن یک فروشگاه نرم افزاری ، کاربران مجبور می شوند به سرویس های معدودی که توسط اندروید اشیائ پشتیبانی شده اند محدود شوند و نمی توانند عملکردهای دستگاه خود را به انجام کارهایی مانند پخش برنامه های نت فلیکس ( Netflix ) و یا خواندن مقالان در سرویس پاکت ( Pocket ) نمی باشند . امیدواریم ، در نظر داشته باشد به فکر ساخت یک گجت خانه هوشمند دیگر نباشد . به نظر می رسد تقاضای گسترده ای برای لوازم خانگی هومشند از سوی کاربران وجود ندارد .

موسسه تحقیقاتی کانالیس خاطر نشان کرد که شرکت آمازون در سال ۲۰۱۷ فقط ۳۱۵ هزار دستگاه اکو شو را به فروش رساند .بر اساس گزارش بدست آمده از این موسسه ، گوگل سهم خود را در بازار اسپیکرهای هوشمند افزایش داده است و در نیمه دوم  سال ۲۰۱۸ توانست از شرکت آمازون پیشی بگیرد .

گفته می‌شود که نمایشگر هوشمند گوگل توسط پگاترون ساخته خواهد شد؛ شرکتی که با فاکسکان، همکار اپل در ساخت آیفون رقابت می‌کند. علاوه بر این، از عرضه‌ی یک تبلت گوگل تا انتهای سال جاری نیز صحبت‌هایی مطرح می‌شود. انتظار می‌رود گوگل به‌منظور تکامل خانواده‌ی اسپیکرهای هوم خود، نمایشگر هوشمند خود را تا فصل تعطیلات پیش‌رو عرضه کند.

این موسسه تحقیقاتی در ادامه گزارش های خود افزوده است : شرکت پگاترون (Pegatron) مسئولیت ساخت نمایشگرهای هوشمند گوگل را بر عهده گرفته است ، پگاترون شرکتی است که با شرکت  فاکسکان در ساخت گوشی های آیفون رقابت می کند می کند .همچنین گفته می شود گوگل تا انتهای سال جاری تبلت جدیدی را عرضه خواهد کرد . انتظار می رود شرکت گوگل برای تمکیل کردن محصولات هوشمند خود تا تعطیلات پیش رو به بازار عرضه کند .

منبع thenextweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up