شرکت Palmer Luckey برنده ی قرارداد هوش مصنوعی در پهپاد پنتاگون شد

پالرم لاکی برنده قرارداد هوش مصنوعی پهپاد پنتاگون شد

ممکن است گوگل  ادامه همکاری خود را از پروژه ی Maven ارتش ایالات متحده متوقف کند، اما بدان معنی نیست که دیگر شرکت های فناوری مایل به شرکت در آن نیستند.   وب سایت The Intercept  اطلاعاتی بدست آورده است که بر همین اساس شرکت  Anduril که در مالکیت شرکت پالرمر لاکی، سازنده ی هدست واقعیت مجازی اکیولس ریفت است، در سال ۲۰۱۸ قراردادی را برای مشارکت در پشتیبانی از پهپاد پیاده سازی شده مبتنی بر هوش مصنوعی را برنده شده است.

بر اساس اطلاعات جدیدی که بدست آمده است، این شرکت همچنین از مرکز مشترک اطلاعات هوش مصنوعی نیز پشتیبانی خواهد کرد. در حالیکه جزئیات بیشتری از این قرارداد منتشر نشده است، اما گفته می شود پروژه ی Maven که بر پایه ی یادگیری ماشین تمرکز دارد برای شناسایی افرادی که در فیلم های ضبط شده پهپادهامی باشند و ارائه ی اطلاعات موثرتری فراهم آورده خواهد شد.

شرکت آندروریل (Anduril) معمولا برای سیستم های موجود Lattice شناخته شده است و همچنین از یادگیری ماشین برای شناسایی اشیاء با هدف نظارت بر مرزها و آگاهی در میدان جنگ استفاده می کند. پالرما لاکی امیدوار است که در طولانی مدت این سیستم بتواند اطلاعات کاملی را در اختیار سربازان قرار دهد تا در میدان جنگ ناتوان نباشند.

این مشارکت چندان تعجب آور نیست. در حالی که کارکنان گوگل ، مایکروسافت و سایر غول های فناوری از همکاری با پروژه های نظامی منصرف شده اند، اما استارتاپ Lucky از زمانی که از فیس بوک جدا شد، به همکاری در این زمینه علاقه خود را نشان داده است. این شرکت قبلا گفته بوده است که اگر شرکت های فناوری به صلح اعتقاد دارند، باید از ارتش حمایت کنند. با این حال پروژه ی Maven می تواند شانسی برای دگرگون سازی شرکت لاکی در حوزه ی نظامی باشد.

منبع engadget

پهپاد, هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up