سیستم هوش مصنوعی به سگ ها آموزش و پاداش می دهد

به زودی ممکن است بتوانید با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی به سگ خود نشستن را آموزش دهید. تعدادی از محققان از دانشگاه ایالتی کلرادو یک سیستم هوص مصنوعی را توسعه داده اند که می تواند سگ ها را در حالت نشستن، ایستادن یا درازکشیدن را تشخیص دهد.

اگر سگ بتواند به دستوری که شما داده اید در موقعیت درستی قرار بگیرد، سیستم هوش با استفاده از ابزار اتوماتیکی خود غذای مورد علاقه سگ را به عنوان پاداش می دهد. جیسون استاک و تام کوی که دانشجوی مقطع علوم کامپیوتر هستند، برای ایجاد این سیستم از هوش مصنوعی Edge شرکت Nvidia استفاده کرده اند. آن ها این سیستم هوش مصنوعی را با استفاده از بیش از 20 هزار تصویر سگ ها که در حالت های مختلف آموزش داده اند.

در این آزمایش نژاد یکی از سگ ها شپرد استرالیایی بود. با استفاده از دوربین، این سیستم توانست موقعیت سگ شپرد را در یک ثانیه تجزیه و تحلیل کند. این سیستم تا 92 درصد دقت درارد و با سرعت 39 فریم در ثانیه عملکرد خوبی دارد. محققان پیشنهاد می کنند مربیان و صاحبان سگ های خانگی می توانند از این سیستم به عنوان وسیله کمک آموزشی استفاده کنند. بنابراین می توانید با استفاده از این سیستم زمانی که در خانه نیز نیستید به سگ خود از راه دور آموزش دهید.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up