سیستم عامل ReactOS حاصل به سرقت رفتن کرنل ویندوز است

lhd;

ReactOS ری اکت او اس

Axel Rierschin مهندس ارشد کرنل در شرکت مایکروسافت، ادعا می کند سیستم عامل ReactOS از کرنل تحقیقاتی ویندوز به سرقت رفته است. سیستم عامل ری اکت او اس، متن باز بوده و جهت سازگار بودن با کدهای باینری درایورهای ویندوز سرور ۲۰۰۳ به بعد توسعه پیدا کرده است. اکسل ریتشین که مهندس ارشد نرم افزار مایکروسافت است در وب سایت کوئرا Quora گفته است: من فکر می کنم این سیستم عامل از هسته تحقیقاتی ویندوز به سرقت رفته است که مایکروسافت آن را با مجوزهای خاص خود در اختیار دانشگاه ها قرار می دهد. با توجه به اینکه کد این برنامه در وب سایت های اشتراک گذاری کد از جمله گیت هاب قرار گرفته شده است، واضح است این توافق میان برخی از افرار نقض شده است . من با نگاهی که به کدهای سیستم عامل ReactOS انداختم، به نظر من، هیچ راهی وجود ندارد که این کدها از سندهای موجود که در دسترس عموم قرار گرفته شده است، نوشته شده باشد.

برای کسانی که از این موضوع بی اطلاع هستند، سیستم عامل ReactOS متن باز است که به گفته ی توسعه دهندگانش از صفر نوشته شده است. با نگاه کلی به رایط کاربری این سیستم عامل شمارا به دوران ویندوز XP بر می گرداند، این سیستم عامل شباهت بسیار زیادی به سیستم عامل های قدیمی مانند Windows XP و سایر سیستم عامل های قدیمی دارد. سیستم عامل ری اکت او اس از سرعت بالایی برخوردار است و از اکثر برنامه های ویندوزی پشتیبانی می کند و مهمتر از همه حجم بسیار کمی دارد. سیستم عامل ReactOS فقط ۱۲۷ مگابایت حجم دارد.

اکسل ادعا می کند که سیستم عامل ReactOS ممکن است از افشا شدن کدهای ویندوز ساخته شده باشد. اکسل گفت: این یک سناریوی بسیار شیطانی است که با توجه به میزان کدی که این سیستم عامل دارد به راحتی می توان آن را در عرض چند دقیقه از جستجوی گوگل پیدا کرد. این سیستم عامل احتمالا از کدهایی که در گذشته از ویندوز فاش شده است ساخته شده است.

 اکنون من یک وکیل نیستم و من نمی دانم که چگونه این اطلاعات فاش شده است. احتمالا به این دلیل است که این سیستم عامل مانند یک پشه ی کوچکی است که در پشت فیل غول پیکری سوار شده است. لازم به ذکر است با توجه به اظهارات مهندس ارشد مایکروسافت، سیستم عامل ReactOS غیر قانونی نیست و می توانید بدون مشکلی آن را از وب سایت رسمی ReactOS دانلود کنید.

منبع mspoweruser

ReactOS, ری اکت او اس, مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up