سوئد انتقال ارز دیجیتال را به عنوان واح پول رسمی کشور بررسی می کند

دولت سوئد قصد دارد تحقیقات خود را در مورد انتقال سیستم مالی کشور خود را به ارز دیجیتال بررسی کند، این موضوع نشان می دهد که این کشور گام دیگری برای کنار گذاشتن پول نقد از سیستم مالی کشور خود برداشته است. پر بولاند، وزیر بازارهای مالی کشور سوئد اعلام کرد که بررسی های دئلت سوئد آغاز شده است و انتظار می رود تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۰ به پایان برسد.  آنا کینبرگ باترا، رئیس سابق کمیته ی مالی سازمان Riksbank ، این تحقیقات را رهبری می کند.

سوئد از جمله کشورهایی است که به فکر استفاده از ارز دیجیتال در سیستم مالی خود می باشد. بانک مرکزی این کشور در حال انجام یک پروژه ی آزمایشی با همکاری شرکت Accenture برای معرفی کرون الکترونیکی (کرون واحد پول سوئد) بر مبتنی بر فناوری بلاک چین است که بر پایه ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین را پشتیبانی می کند. استفان اینگوس رئیس بانک مرکزی سوئد اعلام کرد که در ماه اکتبر سال جاری هر تصمیمی در مورد صدور کرون الکترونیکی باید در سطح سیاسی اتخاذ شود.

پر بولوند در ادامه گزارش خود گفت: برای دولت سوئد مهم است که بازار پرداخت دیجیتالی به شکل کاملا امنی کار کند و در دسترس همه باشد. بسته به چگونگی طراحی ارز دیجیتال و فناوری های مرود استفاده از ارزهای دیجیتال، می تواند عواقب زیادی برای کل سیستم مالی کشور سوئد داشته باشد.

Riksbank در ماه اکتبر تخمین زده بود که استفاده از پول نقد در یوئد له پایین ترین سطح خود تا اکنون کاهش یافته است، زیرا همه گیری ویروس کرونا باعث شده شده است تا مردم از اسکناس و سکه در مبادلات خود استفاده نکنند. طبق تحقیقات بانک مرکزی سوئد، کمتر از ۱۰ درصد از تمامی پرداخت های سوئد با پول نقد انجام می شود. بانک تسویه حساب های بین المللی در سال ۲۰۱۸ تخمین زده است که سوئد بدون پول نقد ترین جامعه در جهان است که به عنوان میزان استفاده از تولید ناخالصی داخلی اندازه گیری می شود.

منبع bloomberg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up