گوگل فوتوز فضای ذخیره سازی نا محدود رایگان را حذف می کند

گوگل

سرویس گوگل فوتوز (Google Photos) نسبت به سایر سرویس های ذخیره سازی مبتنی بر فضای ابری مزیتی دارد که  فضای ذخیره سازی رایگان و نا محدودی را برای ذخیره سازی تصاویر کاربران ارائه می دهد. بر اساس ‘زارش منتشر شده، گوگل قصد دارد از ۱۱ خرداد سال ۱۴۰۰ فضای ذخیره سازی نا محدود گوگل فوتوز را به ۱۵ گیگابایت محدود کند و کاربران برای استفاده از فضای ذخیره سازی بیش تر از ۱۵ گیگابایت باید حق اشتراک Google One را پرداخت کنند.

کاربران  در سرویس گوگل فوتوز می توانند تصاویری با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل و همچنین ویدئو تا رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل را ذخیره کنند، کاربران برای ذخیره سازی ویدئو یا عکس هایی با رزولوشن بالاتر باید فضای ذخیره سازی رایگان خود افزایش دهند و فقط با پرداخت حق اشتراک می توانند فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهند. اما خبر بعدی این است که گوگل اعلام کرده است که فضای ذخیره سازی تصاویر با کیفیت پایین را نیز به زودی حذف خواهد کرد و فقط همان فضای ۱۵ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. اما کاربرانی که که تا قبل ۱۱ خرداد ماه سال آینده تصاویر خود را ذخیره کنند شامل این محدودیت نمی شوند.

به هر حال، با اعلام گوگل، کاربران پس از ۱۱ خرداد سال آینده فقط به ۱۱ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان  برای محتوای خود دسترسی خواهند داشت و برای دریافت فضای بیشتر باید حق اشتراک سرویس گوگل وان را پرداخت کنند که این سرویس به میزان ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی را ماهانه فقط ۱٫۹۹ دلار و حافظه ۲ ترابایتی ماهانه ۹٫۹۹ دلار خواهد بود.

منبع ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up