سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری جف بزوس در مقابله با تغییرات آب و هوا

سرمایه گذاری جف بزوس در مقابله با تغییرات آب و هوایی

جف بزوس مدیرعامل شرکت بزرگ آمازون روز گذشته در اینستاگرام اعلام کرد که در حال راه اندازی بنیادی به نام (Bezos Earth Fund) است. بزوس بنیاد خود را با ۱۰ میلیارد دلار جهت مبارزه با تغییرات آب و و هوایی کره زمین آغاز می کند. بزوس اعلام کرد که این پول برای کمک به تحقیقات دانشمندان، فعالان محیط زیست، سازمان های غیر دولتی و تمام نهادهایی که برای کمک به حفظ زمین و تاثیر تغییرات آب و هوایی استفاده خواهد شد. شخص نزدیکی به این بنیاد با مصاحبه ی خود با Theverge گفت: این بنیاد نمی تواند روی شرکت های خصوصی سرمایه گذاری کند، بلکه فقط تمرکز خود را روی شرکت های خیریه می گذارد.

این بنیاد در نظر دارد تابستان سال جاری میلادی کمک های خود را آغاز کند، اما در حال حاضر جزئیات بیشتری از پروژه ی جف بزوس منتشر نشده است. بنابر این هنوز مشخص نشده است که چگونه یا در چه زمانی این بنیاد آماده ی کمک رسانی خواهد بود.

بزوس حدود ۱۳۰ میلیارد دلار سرمایه دارد، بنابراین تعهد ۱۰ میلیارد دلاری وی برای امور بشر دوستانه چندان تاثیری بر دارایی او نخواهد گذاشت.بزوس به اندازه ی سایر میلیاردهای حوزه فناوری در کمک های بشر دوستانه فعالیت نداشته است. سال ۲۰۱۸، بزوس اعلام کرد که تصمیم دارد دبستان های غیرانتفاعی را برای قشر کم درآمد بسازد. همچنین وی در سال ۲۰۱۷، در توییتر خود نظر سنجی بشر دوستانه ای را در کوتاه مدت، انجام داد.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up